KudoZ home » Spanish to Romanian » Law (general)

escritura de apoderamiento especial, compareciente

Romanian translation: procură specială, mandant


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:escritura de apoderamiento especial, compareciente
Romanian translation:procură specială, mandant
Entered by: Alexandra Radu

15:35 Jan 31, 2009
Spanish to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Spanish term or phrase: escritura de apoderamiento especial, compareciente
eu am zis: escritura de apoderamiento especial= imputernicire avocationala
compareciente= solicitant
Alexandra Radu
procură specială, mandant
Explanation:
procurile sunt de două feluri: generale (când se conferă puteri pentru toate tipurile de activităţi) sau speciale (când se conferă puteri numai pentru o activitate anume - de ex. pentru a vinde o maşină).
Compareciente- în cazul de faţă este persoana care conferă împuternicirea, denumită în dreptul român mandant.
Cel care primeşte împuternicirea este mandatar.
Selected response from:

Tudorina Mihai
Romania
Grading comment
multumesc, mi-a fost de mare ajutor explicatia ta
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4procură specială, mandantTudorina Mihai
3procură specialăcameliaim


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
procură specială


Explanation:
escritura de poder se face de obicei la notar, dar şi la ambasade, consulate, nu numai la avocat

http://www.notariosyregistradores.com/CORTOS/96-votoporcorre...


cameliaim
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 95

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
procură specială, mandant


Explanation:
procurile sunt de două feluri: generale (când se conferă puteri pentru toate tipurile de activităţi) sau speciale (când se conferă puteri numai pentru o activitate anume - de ex. pentru a vinde o maşină).
Compareciente- în cazul de faţă este persoana care conferă împuternicirea, denumită în dreptul român mandant.
Cel care primeşte împuternicirea este mandatar.


Tudorina Mihai
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 71
Grading comment
multumesc, mi-a fost de mare ajutor explicatia ta

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anamaria bulgariu
11 mins

agree  Georgiana Vasilescu
17 hrs

agree  csveduneac: imputernicire speciala, infatisat
20 hrs

agree  Tradeuro Language Services
1 day16 hrs