KudoZ home » Spanish to Romanian » Law/Patents

poderdante

Romanian translation: mandant


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:poderdante
Romanian translation:mandant
Entered by: Cristiana Coblis

08:20 Oct 24, 2002
Spanish to Romanian translations [PRO]
Law/Patents / imputernicire
Spanish term or phrase: poderdante
por la parte poderdante.

Imputernicire
Cristiana Coblis
Romania
mandant
Explanation:
Sper sa te ajute

"mandant" este cel care acorda o imputernicire

poderdante
I. De poder II + dar.
1. (femenino, sustantivo masculino). Persona que da poder a otra para que la represente.

Mandatarul - este cel care il reprezinta pe acela cu care contracteaza si se obliga sa incheie unul sau mai multe acte juridice in numele acestuia. Mandantul - este cel care acorda aceasta imputernicire.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-24 08:29:47 (GMT)
--------------------------------------------------

) Mandantul este obligat sa coopereze cu mandatarul
in scopul exercitarii mandatului. Articolul 1031. Acceptarea ...

În cazul cînd mandantul limiteaza obisnuitele împuterniciri ale agentului
maritim, orice tranzactie încheiata de acesta din urma cu un tert, care ...
Selected response from:

Roxana Marian
Grading comment
Multumesc Roxana si Veronica pentru ajutorul acordat. Ambele raspunsuri sunt excelente si detaliate si m-au ajutat mult. Raspunsurile fiind asemanatoare l-am ales pe primul in ordine cronologica.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5pentru mandantMaricica W.
4mandant
Roxana Marian


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mandant


Explanation:
Sper sa te ajute

"mandant" este cel care acorda o imputernicire

poderdante
I. De poder II + dar.
1. (femenino, sustantivo masculino). Persona que da poder a otra para que la represente.

Mandatarul - este cel care il reprezinta pe acela cu care contracteaza si se obliga sa incheie unul sau mai multe acte juridice in numele acestuia. Mandantul - este cel care acorda aceasta imputernicire.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-24 08:29:47 (GMT)
--------------------------------------------------

) Mandantul este obligat sa coopereze cu mandatarul
in scopul exercitarii mandatului. Articolul 1031. Acceptarea ...

În cazul cînd mandantul limiteaza obisnuitele împuterniciri ale agentului
maritim, orice tranzactie încheiata de acesta din urma cu un tert, care ...

Roxana Marian
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 15
Grading comment
Multumesc Roxana si Veronica pentru ajutorul acordat. Ambele raspunsuri sunt excelente si detaliate si m-au ajutat mult. Raspunsurile fiind asemanatoare l-am ales pe primul in ordine cronologica.

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
pentru mandant


Explanation:

poderante - mandant
apoderado - mandatar, imputernicit

El delegado deberá presentar al Vocal de la mesa una carta firmada por el poderante expresado someramente los motivos que justifiquen su ausencia.
http://uy.scouts-es.net/reglamen/regfunas.htm

Poderes y permisos. Desde Bs. 35.000,oo
Requisitos: datos del poderante y apoderado.
http://www.amazonasdevenezuela.com/revista/contenido/campos....

Am explicat si intr-unul dintre raspunsurile de mai sus (jos :) ), cine e mandantul - cel care emite procura.

"Pentru mandant" este suficient, nu se foloseste "pentru partea mandanta". Nu e gresit nici asa, dar suna nefiresc.

HTH




    Reference: http://uy.scouts-es.net/reglamen/regfunas.htm
    Reference: http://www.amazonasdevenezuela.com/revista/contenido/campos....
Maricica W.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 16