KudoZ home » Spanish to Swedish » Tech/Engineering

alvéolos

Swedish translation: celler, sexkanthål


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:alvéolos
Swedish translation:celler, sexkanthål
Entered by: Mats Wiman

17:55 May 12, 2002
Spanish to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
Spanish term or phrase: alvéolos
"Los alvéolos guían el bote interiormente, mientras unas guías fijas lo hacen exteriormente hasta entrar en la polea de clincher"
Fortfarande en burktappnings- och falsmaskin
Erika Lundgren
cellerna, sexkanthålen
Explanation:
även om 'interiormente' antyder att det ev kan vara uppstående tappar i cylindrisk eller bikakeformad form.
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4cellerna, sexkanthålen
Mats Wiman
4äggbricka
swisstell


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
äggbricka


Explanation:
ref. Eurodicautom

swisstell
Italy
Native speaker of: German
Grading comment
Såg också det, men det här har inte med höns att göra
The asker has declined this answer
Comment: Såg också det, men det här har inte med höns att göra

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cellerna, sexkanthålen


Explanation:
även om 'interiormente' antyder att det ev kan vara uppstående tappar i cylindrisk eller bikakeformad form.


    Ernst 2000
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 112
Grading comment
Tack för hjälpen!