KudoZ home » Swedish » Other

Kvarterskrog

Swedish translation: liten lokal restaurang


14:57 Mar 27, 2003
Swedish to Swedish translations [Non-PRO]
Swedish term or phrase: Kvarterskrog
Headline fra øvning i behovsanalyse.

f.eks.: "Kvarterskrog i Linköping. Innehavare sköter selv administration." eller "Advokatbureau i Stockholm. 200 ansatte."

Er "Kvarterskrog" det samme som en lokal restaurang? Eller er det noget helt andet.

(Undskyld det dansk/svenske sprog. Håber I kan forstå det.)
Britta Tvede
Swedish translation:liten lokal restaurang
Explanation:
liten lokal restaurang
Selected response from:

Magnus
Sweden
Grading comment
Undskyld, jeg burde nok have skrevet, at jeg skulle oversætte fra svensk til dansk, og derfor ikke kan bruge ordet "kvarterskrog". Vi har ikke et lignende udtryk på dansk, så derfor passer Magnus's svar bedst.

Mange tak til Jer begge to for hjælpen.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2liten lokal restaurangMagnus
5 +1kvarterskog
Georgios Paraskevopoulos


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
liten lokal restaurang


Explanation:
liten lokal restaurang

Magnus
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
Grading comment
Undskyld, jeg burde nok have skrevet, at jeg skulle oversætte fra svensk til dansk, og derfor ikke kan bruge ordet "kvarterskrog". Vi har ikke et lignende udtryk på dansk, så derfor passer Magnus's svar bedst.

Mange tak til Jer begge to for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  EKM
36 mins

agree  Georgios Paraskevopoulos
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kvarterskog


Explanation:
Använd samma ord.

Kvarterkrog är en liten restaurang som Magnus säger längre upp.
Kvarterskrogarna har oftas en begränsad meny med en egen specialrätt.

Linken ger en bra förklaring om hur kvarterskrogarna fungerar.



--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 20:03:03 (GMT)
--------------------------------------------------

korrigering: Kvarterskrog (felstavat svar ovan)


    Reference: http://www2.corren.se/sidor/tidningen/0002/04/Care_of_Linkop...
Georgios Paraskevopoulos
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Linderoth: kvarterskrog stavas det
2 hrs
  -> Tack Eva (-)