KudoZ home » Swedish to Danish » Human Resources

Sätter ribban för högt

Danish translation: lægger ambitionsniveauet for højt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:Sätter ribban för högt
Danish translation:lægger ambitionsniveauet for højt
Entered by: Susanne Roelands

10:01 Sep 6, 2006
Swedish to Danish translations [PRO]
Human Resources / analyse
Swedish term or phrase: Sätter ribban för högt
Karaktärsdrag:
Äventyrslysten
Tävlingsinriktad
Innovativ

Möjliga begränsningar:
Överanvända sin position
Sätter ribban för högt
Avsaknad av takt, empati och diplomati
Susanne Roelands
Belgium
sætter ambitionsniveauet for højt
Explanation:
eller måsker "skruer for højt op for ambitionerne"

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2006-09-06 10:39:58 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg kom lige i tanker om, at man lægger et niveau, så det bør nok hedde "lægger ambitionsniveauet for højt".
Selected response from:

Jeanette Brammer
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sætter ambitionsniveauet for højt
Jeanette Brammer
4Sætter for høje målØyvind Strøm
4Sætter barren for højt
Soren Petersen
3Lægger niveauet for højt
Randi Kristensen


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Lægger niveauet for højt


Explanation:
måske kan du bruge dette

Randi Kristensen
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 12

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sætter barren for højt


Explanation:
Et andet almindeligt udtryk

Soren Petersen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sætter for høje mål


Explanation:
my 2 cents

Øyvind Strøm
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sætter ambitionsniveauet for højt


Explanation:
eller måsker "skruer for højt op for ambitionerne"

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2006-09-06 10:39:58 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg kom lige i tanker om, at man lægger et niveau, så det bør nok hedde "lægger ambitionsniveauet for højt".

Jeanette Brammer
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Øyvind Strøm
19 mins