KudoZ home » Swedish to Danish » Law: Contract(s)

task

Danish translation: opgave


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:task
Danish translation:opgave
Entered by: Tina sejbjerg

09:37 Aug 27, 2008
Swedish to Danish translations [PRO]
Law: Contract(s) / Contract for storage space
Swedish term or phrase: task
Kund skall låsa sitt förråd med sitt lås på physical Move In datumet.
Kund bör påminnas om att förrådet är låst av oss och måste låsas upp på MI datum.
(task på detta men även påminnelse från kund krävs)
Tina sejbjerg
Netherlands
opgave
Explanation:
Kan ordet 'task' stå som en opgave der skal udføres?

Hvis ordet bibeholdes som 'task' kan det opfattes som et uartigt ord for en bestemt legemsdel...
Selected response from:

CharlotteLinder
Grading comment
Tak
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3opgave
CharlotteLinder
4 -1taskRandi Stenstrop


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
task


Explanation:
Overtaget fra engelsk. Meningen er sikkert, at der skal udfyldes formular eller lignende, som beskriver, hvad der skal foretages, men at man ikke skal gå i gang, før man har kundens godkendelse.

Randi Stenstrop
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  CharlotteLinder: ordet 'task' har en HELT anden betydning på svensk
4 days
  -> Ja, det ved jeg, men jeg tror ikke på, at det forhindrer svenskerne i at anvende det engelske ord (som har en anden udtale (eller to)) - som jeg så ikke mener bør oversættes.

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opgave


Explanation:
Kan ordet 'task' stå som en opgave der skal udføres?

Hvis ordet bibeholdes som 'task' kan det opfattes som et uartigt ord for en bestemt legemsdel...

CharlotteLinder
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tak