KudoZ home » Swedish to Danish » Marketing

parklek

Danish translation: parklegeplads


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:parklek
Danish translation:parklegeplads
Entered by: Jeanette Brammer

22:05 Jan 19, 2004
Swedish to Danish translations [PRO]
Marketing / turism
Swedish term or phrase: parklek
Det er en turisttekst.Så vidt jeg kan se, er disse parklekar mere end bare legepladser, for man kan også købe alt muligt der og skifte ble på børnene. Jeg ved ikke, om der findes et dansk ord for fænomenet
"Parkleken är en spännande uteplats och en samlingspunkt för såväl unga som gammal året runt."
Jeanette Brammer
parklegeplads
Explanation:
Jeg tror, du skal kalde det en parklegeplads. Mig bekendt har vi ikke legepladser med mandskab m.v. i DK, men at gå så vidt som at kalde det et sommerland er nok for meget af det gode. Parklegeplads må være et svensk fænomen, og ved at bruge samme ord lek=legeplads, mener jeg ikke, at man forrykker meningen.
Der er nogle biller på nettet, som viser at en parklek kan være på størrelse med en alm. stor dansk legeplads. se fx nedenstående link.

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2004-01-19 22:27:23 GMT)
--------------------------------------------------

de biller, det er selvfølgelig billeder, når man skriver hele ordet :-)
Selected response from:

Poul Moller
Grading comment
Mange tak for hjælpen. Nej, jeg har heller aldrig mødt noget, der helt svarer til det svenske fænomen i Danmark.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3parklegeplads
Poul Moller
5legepark
Anne Marie Sixtensson


Discussion entries: 1





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
parklegeplads


Explanation:
Jeg tror, du skal kalde det en parklegeplads. Mig bekendt har vi ikke legepladser med mandskab m.v. i DK, men at gå så vidt som at kalde det et sommerland er nok for meget af det gode. Parklegeplads må være et svensk fænomen, og ved at bruge samme ord lek=legeplads, mener jeg ikke, at man forrykker meningen.
Der er nogle biller på nettet, som viser at en parklek kan være på størrelse med en alm. stor dansk legeplads. se fx nedenstående link.

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2004-01-19 22:27:23 GMT)
--------------------------------------------------

de biller, det er selvfølgelig billeder, når man skriver hele ordet :-)


    Reference: http://www.stockholm.se/templates/template_121.asp_Q_mainfra...
Poul Moller
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 280
Grading comment
Mange tak for hjælpen. Nej, jeg har heller aldrig mødt noget, der helt svarer til det svenske fænomen i Danmark.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vibekke Henriksen: for at gøre det lidt tydeligere kunne man sige bemanned parklegeplads, da de typisk har personale der fra kl. 8 til 16 under sommeren.
43 mins

agree  Susanne Rosenberg: eller legepark? ;-)
8 hrs

agree  Jorgen Leth: Vi har lignende steder her. Som det er nævnt: bemandet parklegeplads - i vores lokale vejviser er nogle lignende steder nævnt som: legesteder ("med pædagogisk opsyn"). Vi kalder dem "beboerområder", fordi de relateret til et kvarter, selvomallekommerder
10 hrs

1 day21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
legepark


Explanation:
Jeg har aldrig prövet at komme med et forslag efter at "budgivningen" er afsluttet, men jeg pröver. Jeg ved i hvert fald, at man i såvel Kolding som Fredericia har legepladser, som dem, du naevner. Disse kaldes "legeparker" og er bemandede. Jeg kan isaer anbefale den i Kolding, hvis der er nogen börnefamilier blandt jer :-)

Anne Marie Sixtensson
Sweden
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 226