KudoZ home » Swedish to Danish » Marketing / Market Research

Det gick i skarp drift

Danish translation: Det blev taget i anvendelse


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:Det gick i skarp drift
Danish translation:Det blev taget i anvendelse
Entered by: Susanne Roelands

12:17 Mar 26, 2007
Swedish to Danish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / IT
Swedish term or phrase: Det gick i skarp drift
Systemet introducerades i mars 2006. Det gick i skarp drift i Sverige och de övriga skandinaviska länderna.
Susanne Roelands
Belgium
Det blev taget i anvendelse
Explanation:
Et forslag
Selected response from:

Jeanette Brammer
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Det gik i luften
Peter Adolph
3Det blev taget i anvendelse
Jeanette Brammer


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Det blev taget i anvendelse


Explanation:
Et forslag

Jeanette Brammer
Specializes in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 43
Grading comment
Tak for hjælpen.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Det gik i luften


Explanation:
Der er mange løsningsforslag til en sådan generel vending. Inden for it-verdenen bruger man meget 'drift'/'regelmæssig drift' (sidstnævnte hvis noget går fra en udviklingsfase til regelmæssig/faktisk anvendelse).

Nu er det jo inden for kategorien 'marketing og it', så jeg ville nok foretrække et eller andet med 'at gå i luften'; hvis du søger på 'gå i luften it' får du mange hits på Google. Er 'dit' system internetbaseret, eller er det noget helt andet? Det kunne måske også have betydning for term-/formuleringsvalget ...

Example sentence(s):
  • Inden løsningen gik i luften, er den blevet testet på to selskaber

    Reference: http://www.topnordic.dk/download/Cases/Dansk_Eternit.pdf
Peter Adolph
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 36