KudoZ home » Swedish to Danish » Other

Varför köpa hela havet när det är vågorna man vill åt

Danish translation: Hvorfor købe hele kagen, når man kun vil have glasuren


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:Varför köpa hela havet när det är vågorna man vill åt
Danish translation:Hvorfor købe hele kagen, når man kun vil have glasuren
Entered by: Susanne Roelands

09:21 Jun 21, 2005
Swedish to Danish translations [PRO]
Other
Swedish term or phrase: Varför köpa hela havet när det är vågorna man vill åt
Varför köpa hela havet när det är vågorna man vill åt.

Hvilket ordsprog bruges på dansk?
Susanne Roelands
Belgium
Hvorfor købe hele kagen, når man kun vil have glasuren
Explanation:
Bare en indskydelse - mit forslag er jo godt nok ikke noget gammelkendt ordsprog, men måske forstår man meningen...

Susanne
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +3Hvorfor købe hele kagen, når man kun vil have glasuren
Susanne Rosenberg
3skyde spurve med kanoner
Lise Smidth


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Varför köpa hela havet när det är vågorna man vill åt
skyde spurve med kanoner


Explanation:
det kommer jo an på sammenhængen (desværre angiver du slet ingen kontekst), men evt. kunne du skrive "der er jo ingen grund til at skyde spurve med kanoner" for at give udtryk for at der bruges alt for overdrevne midler for at opnå et eller andet.

vh
lise

Lise Smidth
Austria
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 4

28 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +3
Varför köpa hela havet när det är vågorna man vill åt
Hvorfor købe hele kagen, når man kun vil have glasuren


Explanation:
Bare en indskydelse - mit forslag er jo godt nok ikke noget gammelkendt ordsprog, men måske forstår man meningen...

Susanne

Susanne Rosenberg
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 20
Grading comment
Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
18 mins
  -> Tak, Sven :-)

agree  Jeanette Brammer
2 hrs
  -> Tak, Jeanette :-)

agree  Dan Schioenning Larsen: mmm kage ;)
7 hrs
  -> Ja da, man må jo gøre, hvad man kan, for at få kundeemnerne positivt stemt, så de køber alle de optioner, de overhovedet kan få fat i... ;)