KudoZ home » Swedish to Danish » Other

Rek. pris - Ord. pris

Danish translation: Vejledende udsalgspris i modsætning til Almindelig pris


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:Rek. pris - Ord. pris
Danish translation:Vejledende udsalgspris i modsætning til Almindelig pris
Entered by: Jorgen Leth

06:45 Jul 7, 2003
Swedish to Danish translations [PRO]
Swedish term or phrase: Rek. pris - Ord. pris
Rekommenderat pris, respektive Ordinarie pris.
Alf Andersson
Vejledende udsalgspris i modsætning til Almindelig pris
Explanation:
Vejledende udsalgspris (vejl. udsalgspris) er et almindeligt begreb. Almindelig pris bruges ikke så ofte.
Vejledende udsalgspris er ofte det samme som almindelig pris - mens tilbudspris står imodsætning til vejledende udsalgspris (almindelig pris)
Selected response from:

Jorgen Leth
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Vejledende udsalgspris i modsætning til Almindelig pris
Jorgen Leth
4 +1Anbf. pris - Alm. pris
Christina Clark


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Anbf. pris - Alm. pris


Explanation:
Anbefalet pris over for almindelig pris
Se bl.a.: "Anbf. udsalgspris" fra http://www.gt.dk/marzocchi/marzocchi_z1frqr20.htm

Christina Clark
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pernille Chapman: Evt. "Vejl. (vejledende) udsalgspris"
41 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Vejledende udsalgspris i modsætning til Almindelig pris


Explanation:
Vejledende udsalgspris (vejl. udsalgspris) er et almindeligt begreb. Almindelig pris bruges ikke så ofte.
Vejledende udsalgspris er ofte det samme som almindelig pris - mens tilbudspris står imodsætning til vejledende udsalgspris (almindelig pris)


Jorgen Leth
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dan Schioenning Larsen
1 hr

agree  Vibekke Henriksen
22 hrs