KudoZ home » Swedish to English » Tech/Engineering

luftservo

English translation: pneumatic servo


04:51 Mar 27, 2003
Swedish to English translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
Swedish term or phrase: luftservo
Att koppla till och från släp är ett smutsigt och
slitsamt jobb. Men inte om du låter VBGs luftservo
göra jobbet istället. Snabbt och smidigt med en enda knapptryckning.
Haris
English translation:pneumatic servo
Explanation:
power assisted servo är väl en motsägelse
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
tack
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pneumatic servo
Mats Wiman
3(air-)servo / power assistedHans-Bertil Karlsson


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(air-)servo / power assisted


Explanation:
servo används ju exempelvis för servostyrning så det borde väl fungera här oxå


Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 570

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pneumatic servo


Explanation:
power assisted servo är väl en motsägelse

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1826
Grading comment
tack