KudoZ home » Swedish to German » Bus/Financial

relationshandlingar

German translation: Bestandsbeschreibung


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:relationshandlingar
German translation:Bestandsbeschreibung
Entered by: Marina & Jan Riedberg

11:10 Nov 13, 2003
Swedish to German translations [PRO]
Bus/Financial
Swedish term or phrase: relationshandlingar
Dokumente
Marina & Jan Riedberg
Bestandsbeschreibung
Explanation:
relationshandling: dokument som visar det verkliga utförandet av ett byggnadsverk

relationsritning: relationshandling som utgörs av ritning
relationsritning = Bestandszeichnung
Selected response from:

Stefanie Busam Golay
Grading comment
Tack !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Bestandsbeschreibung
Stefanie Busam Golay
2Bestandsbeschreibung
Stefanie Busam Golay


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Bestandsbeschreibung


Explanation:
relationshandling: dokument som visar det verkliga utförandet av ett byggnadsverk

relationsritning: relationshandling som utgörs av ritning
relationsritning = Bestandszeichnung


    Reference: http://www.itbof.com/2002/slutrap00625-11.pdf
    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller
Stefanie Busam Golay
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 128
Grading comment
Tack !

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Bestandsbeschreibung


Explanation:

relationshandling: dokument som visar det verkliga utförandet av ett byggnadsverk

relationsritning: relationshandling som utgörs av ritning
relationsritning = Bestandszeichnung

Habe vorhin falschen "Confidence-Grad" gewählt.


    Reference: http://www.itbof.com/2002/slutrap00625-11.pdf
    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller
Stefanie Busam Golay
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 128