KudoZ home » Swedish to German » Construction / Civil Engineering

Efterbesiktning

German translation: Nachbesichtigung


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:Efterbesiktning
German translation:Nachbesichtigung
Entered by: Lena Samuelsson

21:21 Jun 28, 2004
Swedish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Swedish term or phrase: Efterbesiktning
Också i samband med byggentreprenad. Vad heter motsvarigheten på tyska? Vet någon?
Lena Samuelsson
Sweden
Nachbesichtigung
Explanation:
Diesen Ausdruck gibt es im Zusammenhang mit Baumaßnahmen (nachdem Mängel behoben worden sind).

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2004-06-28 21:45:43 GMT)
--------------------------------------------------

T.ex.:
Satzung über die Bauaufsichtsgebühren der Stadt Frankfurt am Main
http://www.frankfurt.de/sixcms/media.php/2001/Bauaufsichtsge...

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2004-06-28 22:03:22 GMT)
--------------------------------------------------

Alternativer Ausdruck: Nachabnahme
http://www.immoplan.biz/gewaehrleistungsmanagement.htm
Selected response from:

Antje Harder
Sweden
Grading comment
Danke Antje! Ich habe mich für "Nachbesichtigung" entschieden
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Nachinspektion
swisstell
3 +1Nachbesichtigung
Antje Harder
3nachträgliche Abnahme nach Behebung der Mängel
Erik Hansson


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Nachinspektion


Explanation:
um festzustellen, ob beanstandete Mängel behoben worden sind

swisstell
Italy
Native speaker of: German

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nachträgliche Abnahme nach Behebung der Mängel


Explanation:
eller något åt det hållet, antar jag.
Medger att jag inte har så mycket på fötterna (TNC 89, Plan- och byggtermer tar inte upp begreppet).

Det handlar om en besiktning som utförs efter att brister som fastställdes vid föregående besiktningstillfälle har åtgärdats.

Se länk nedan.


    Reference: http://www.bygganytt.com/fragaexperten.cfm
Erik Hansson
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 10

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Nachbesichtigung


Explanation:
Diesen Ausdruck gibt es im Zusammenhang mit Baumaßnahmen (nachdem Mängel behoben worden sind).

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2004-06-28 21:45:43 GMT)
--------------------------------------------------

T.ex.:
Satzung über die Bauaufsichtsgebühren der Stadt Frankfurt am Main
http://www.frankfurt.de/sixcms/media.php/2001/Bauaufsichtsge...

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2004-06-28 22:03:22 GMT)
--------------------------------------------------

Alternativer Ausdruck: Nachabnahme
http://www.immoplan.biz/gewaehrleistungsmanagement.htm

Antje Harder
Sweden
Native speaker of: German
PRO pts in category: 8
Grading comment
Danke Antje! Ich habe mich für "Nachbesichtigung" entschieden

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cologne
8 hrs