KudoZ home » Swedish to German » Medical: Health Care

inskrivningskonferens

German translation: Aufnahmegespräch


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:inskrivningskonferens
German translation:Aufnahmegespräch
Entered by: Lena Samuelsson

16:22 Mar 18, 2007
Swedish to German translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / Sjukvård / patientjournal
Swedish term or phrase: inskrivningskonferens
Denna förklaring hittade jag på nätet, men vad kallar man motsvarigheten på tyska?

"Personerna aktualiseras till Utredningscenter genom en remiss från kommunen. Remissen diskuteras på en inskrivningskonferens och en utsedd kontaktperson gör ett hembesök för en bedömning. Beslut om plats beslutas av verksamhetsläkaren och föreståndaren"
Lena Samuelsson
Sweden
Aufnahmekonferenz
Explanation:
Gissar jag.
Selected response from:

Lennart Helgesson
Sweden
Grading comment
Tack Lennart. Det blev Aufnahmegespräch till sist.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Einschreibungsgespräch
Michael Wilke
1Aufnahmekonferenz
Lennart Helgesson


Discussion entries: 1





  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Aufnahmekonferenz


Explanation:
Gissar jag.


    Reference: http://216.239.59.104/search?q=cache:iHX2uyc6j9gJ:www.uni-tr...
Lennart Helgesson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Tack Lennart. Det blev Aufnahmegespräch till sist.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Einschreibungsgespräch


Explanation:
Det är nog rätt.

Michael Wilke
Native speaker of: German