KudoZ home » Swedish to German » Tech/Engineering

bestruken bomull

German translation: beschichtete Baumwolle


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:bestruken bomull
German translation:beschichtete Baumwolle
Entered by: C. Jacobs

16:12 Jul 12, 2002
Swedish to German translations [PRO]
Tech/Engineering / Textiltechnik
Swedish term or phrase: bestruken bomull
vaxduk, vävnad av lin, jute eller bomull, ursprungligen bestruken med bivax på en sida, sedermera impregnerad med olja och fernissa för att bli vattenavstötande. Läs mer...
Källa: Nationalencyklopedin.
C. Jacobs
beschichtete Baumwolle
Explanation:
beschichten = bestryka = coat
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4beschichtete Baumwolle
Mats Wiman
4beschichtete Baumwolle
Mats Wiman


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beschichtete Baumwolle


Explanation:
beschichten = bestryka = coat

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 302

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beschichtete Baumwolle


Explanation:
beschichten = bestryka

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 302