KudoZ home » Swedish to German » Tech/Engineering

belagd bomull

German translation: beschichtete Baumwolle


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:belagd bomull
German translation:beschichtete Baumwolle
Entered by: C. Jacobs

16:13 Jul 12, 2002
Swedish to German translations [PRO]
Tech/Engineering / Textiltechnik
Swedish term or phrase: belagd bomull
Jackan är vind och vatten avvisande ( PU-belagd) 100% bomull med lång tvåvägsdragkedja. Fyra utanpåliggande fickor där de nedre även är sidfickor. Frontslå med knappar
C. Jacobs
beschichtete Baumwolle
Explanation:
belägga = bestryka
PU-belagd = Polyurethanbeschichtet
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4beschichtete Baumwolle
Mats Wiman
4beschichtete Baumwolle
Elisabeth Ghysels


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beschichtete Baumwolle


Explanation:
Grüße,

Nikolaus


    Reference: http://www.girardelli.com/basic.htm
Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 4

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beschichtete Baumwolle


Explanation:
belägga = bestryka
PU-belagd = Polyurethanbeschichtet

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 302