KudoZ home » Swedish to German » Tech/Engineering

rippning

German translation: Ripping (Druckvorstufe)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:rippning
German translation:Ripping (Druckvorstufe)
Entered by: C. Jacobs

07:51 Jul 19, 2002
Swedish to German translations [PRO]
Tech/Engineering / Foto/Druckvorstufe
Swedish term or phrase: rippning
Här får du offert på inläsning (scanning) av svart-vita
och färgbilder i Crossfield trumscanner, utkörning (rippning)
på film eller papper och eventuella färgprovtryck. (ColorArt/Fuji).
Tryck på Snabboffert för att få ett ca-pris direkt.
C. Jacobs
Ripping
Explanation:
z.B.: "Audiotools bietet CD Ripping - das ist das digitale Einlesen einer CD auf die Festplatte - unter Verwendung des akrip32 Plugins (sehen Sie auch <http://akrip.sourceforge.net/> für weitere Details und den Quellcode). Das Plugin erlaubt das Einlesen der CD Daten in Audiotools ohne jede temporäre Datei."

"Rippning...kommer från Raster Image Processor..."

Ich hoffe, es hilft Ihnen.

Serge L.



Selected response from:

Serge L
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1RippingSerge L
4Ausgabe eines ( vektorisierten) ZwischenoriginalesHorst2


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Ripping


Explanation:
z.B.: "Audiotools bietet CD Ripping - das ist das digitale Einlesen einer CD auf die Festplatte - unter Verwendung des akrip32 Plugins (sehen Sie auch <http://akrip.sourceforge.net/> für weitere Details und den Quellcode). Das Plugin erlaubt das Einlesen der CD Daten in Audiotools ohne jede temporäre Datei."

"Rippning...kommer från Raster Image Processor..."

Ich hoffe, es hilft Ihnen.

Serge L.






    Reference: http://www.unrelatedinventions.com/Audiotools/HelpGer/cdripp...
    Reference: http://www.k-tryck.se/ripp1.html
Serge L
PRO pts in pair: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lise Smidth: "Rippen" ginge auch, denke ich
11 mins
  -> Stimmt, siehe z.B. http://www.chip.de/praxis_wissen/praxis_wissen_155852.html

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ausgabe eines ( vektorisierten) Zwischenoriginales


Explanation:
... Mellanoriginal gör vi även från Ditt vektoriserade original (rippning) för
att skapa en bitmappad bild. Digitalt format, Högsta prior. ... Photo-CD. ...
http://www.crimson.se/prislista/scanning.html

Horst2
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 123