KudoZ home » Swedish to German » Tech/Engineering

teknikbod

German translation: Kabine


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:teknikbod
German translation:Kabine
Entered by: Marina & Jan Riedberg

10:47 Nov 13, 2003
Swedish to German translations [PRO]
Tech/Engineering / Strom-Freileitungen
Swedish term or phrase: teknikbod
Strom-Freileitungen. Gemeint ist das kleine Gebäude neben den MAsten, in dem sich die Technik befindet.
Marina & Jan Riedberg
Kabine
Explanation:
eller
Gerätekabine
eller
Instrumentkabine


--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 30 mins (2003-11-14 04:17:54 GMT)
--------------------------------------------------

Google \'Kabine\':7 Treffer
\'Gerätestation\': 24 Treffer
ODER:
\'shelter\'+\'Mast\' (German): 122 Treffer:
http://www.google.com ...........
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Kabine
Mats Wiman
3GerätestationHorst2


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Gerätestation


Explanation:
Tradidtionellt kallas små bod i anslutning till kraftledningar för Station. Normalt innehåller de transformatorer eller dylikt. Om de bara avser underhåll skulle jag skulle vilja kalla det Gerätestation. Jag försökte verifiera detta men hittade ingen bra referenz på internet sålänge.
Ett annat begrepp är (Geräte-) Schuppen, men Schuppen är något i anslutning till en annan byggnad eller huvudbyggnad, vilket fattas här.

Horst2
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 123

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kabine


Explanation:
eller
Gerätekabine
eller
Instrumentkabine


--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 30 mins (2003-11-14 04:17:54 GMT)
--------------------------------------------------

Google \'Kabine\':7 Treffer
\'Gerätestation\': 24 Treffer
ODER:
\'shelter\'+\'Mast\' (German): 122 Treffer:
http://www.google.com ...........


    Ernst 2000
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 302
Grading comment
Tack !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Horst2: används inte i det här fallet, se mitt förslag
1 hr
  -> Siehe oben