KudoZ home » Swedish to Norwegian » Automotive / Cars & Trucks

Difenylmetandi

Norwegian translation: difenylmetandiisocyanater


10:22 Apr 2, 2007
Swedish to Norwegian translations [PRO]
Automotive / Cars & Trucks / Kjemikalier
Swedish term or phrase: Difenylmetandi
Det dreier seg om rengjøringsmidler, lim og smøremidler osv. som brukes i/for/på biler. Dette "difenylmetandi" står sammen med isocyanater, og jeg får bare opp svenske sider når jeg googler det. Har noen av dere vært borti dette ordet før?
Astrid Waatland
Norway
Norwegian translation:difenylmetandiisocyanater
Explanation:
De to orda hører nok sammen. Se f.eks. datablad på vedlagte link. Stavemåten er den samme på norsk som på svensk.
Selected response from:

Lars Finsen
Grading comment
De gjør de, vet du - DA skjønte jeg det. Tusen takk! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4difenylmetandiisocyanater
Lars Finsen
2Difenylmetan
Per Riise


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Difenylmetan


Explanation:
Tror "di" skal slenges på isocyanaten/et (har ikke helt klart for meg kjønn her :-)); altså difenylmetan OG diisocyanat (bindestrek og evnt. tall legges til ved behov).


    Reference: http://www.google.com/search?hl=no&rls=com.microsoft%3Ano&q=...
Per Riise
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
difenylmetandiisocyanater


Explanation:
De to orda hører nok sammen. Se f.eks. datablad på vedlagte link. Stavemåten er den samme på norsk som på svensk.


    Reference: http://www.dinesider.no/customer/983817/archive/files/HMS-da...
Lars Finsen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
De gjør de, vet du - DA skjønte jeg det. Tusen takk! :)