KudoZ home » Swedish to Norwegian » Mechanics / Mech Engineering

stålager

Norwegian translation: lagerbukk


18:24 Jun 28, 2004
Swedish to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Swedish term or phrase: stålager
Skruvtransportören är vid axeländarna lagrad i stålager, ett fast och ett axiellt rörligt sfäriskt rullager
Elisabeth Bull
Norwegian translation:lagerbukk
Explanation:
Min svenske forbindelse sier at det her må være tale om det vi kaller en lagerbukk.
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Takk, jeg stoler på deg.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1stållagre
Per Bergvall
3lagerbukk
Per Bergvall
1fotlager
Roald Toskedal


Discussion entries: 3





  

Answers


15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stålager
lagerbukk


Explanation:
Min svenske forbindelse sier at det her må være tale om det vi kaller en lagerbukk.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Takk, jeg stoler på deg.

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
stålager
stållagre


Explanation:
Det høres unektelig ut som om Geir er inne på det riktige...:-)

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs 59 mins (2004-06-29 10:23:38 GMT)
--------------------------------------------------

Men nå er jeg i tvil. Vanligvis sikre kilder mener det må være en lagerbukk.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Eikås Skjøstad
1 hr

20 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
stålager
fotlager


Explanation:
Jeg er ikke nødvendigvis uenig med noen av de andre kommentarene her, men det slo meg at kanskje "stålager" kan være det vi på norsk kaller 'fotlager'. Se referense...


    Reference: http://www.rotek.no/view.asp?page=lagertyper
Roald Toskedal
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian