KudoZ home » Swedish to Norwegian » Other

Rek. pris - Ord. pris

Norwegian translation: Veiledende (veil.) pris - vanlig (ordinær) pris


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:Rek. pris - Ord. pris
Norwegian translation:Veiledende (veil.) pris - vanlig (ordinær) pris
Entered by: Bjørn Meyer

06:46 Jul 7, 2003
Swedish to Norwegian translations [Non-PRO]
Swedish term or phrase: Rek. pris - Ord. pris
Rekommenderat pris, respektive Ordinarie pris.
Alf Andersson
Veiledende pris - vanlig (ordinær) pris
Explanation:
-
Selected response from:

Bjørn Meyer
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Veiledende pris - vanlig (ordinær) prisBjørn Meyer
4Veiledende pris
Per Bergvall
4Anb. pris - Ordinær pris
Ivan Eikås Skjøstad


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Anb. pris - Ordinær pris


Explanation:
Forkorter ikke ord.pris siden dette kan forveksles med ordpris

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2003-07-07 06:52:20 GMT)
--------------------------------------------------

Anb.=Anbefalt

Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in pair: 74

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Veiledende pris - vanlig (ordinær) pris


Explanation:
-

Bjørn Meyer
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Veiledende pris


Explanation:
Jeg synes det bør komme frem at disse to prisene faktisk er den samme prisen. Veiledende pris, listepris, vanlig pris, anbefalt pris er alle bare synonymer for den prisen man blir bedt om å sammenligne den usannsynlig fordelagtige salgsprisen med. Dagens pris, nettopris, tilbudspris er andre begreper for den faktiske salgsprisen.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 151