KudoZ home » Turkish » Journalism

fanzin

Turkish translation: fanzin


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:fanzin
Turkish translation:fanzin
Entered by: Serkan Doğan

12:56 Jun 21, 2005
Turkish to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Journalism / style
Turkish term or phrase: fanzin
Edebi bir terim. 'Fanzin tarz' olarak geçiyor. İngilizcesi şu; An amateur-produced magazine written for a subculture of enthusiasts devoted to a particular interest: a science fiction fanzine. Peki Türkçe tam olarak ne demek?
Serkan Doğan
Turkey
fanzin
Explanation:
Selçuk'un açıklamaları doğru ama, "fanzin" terimi Türkçe'de iyice yerleşti zaten artık:

www.altayoktem.com/fanzin.htm
ankarafanzin.freeservers.com/
www.fanzin.com
etilen.ezforum.org/
www.holydreamer.com
www.anarsi.org/kfanzin/

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-06-21 13:11:07 GMT)
--------------------------------------------------

Bazı linkler çıkmamış, ama \"fanzin\" diye arama yap nette, nicesini bulursun.
Selected response from:

Özden Arıkan
Germany
Grading comment
mersi Özden
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3fanzin
Özden Arıkan
3 +2Amatör dergi [magazin] bülten
Selçuk Budak
2 +2fan+magazine
Selcuk Akyuz


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Amatör dergi [magazin] bülten


Explanation:
Amatör dergi, magazin, bülten, vs.

fan + zine
A fanzine (also called a zine) is an amateur publication created by fans of a particular cultural phenomena (such as a literary genre or type of music) to address or correspond with others who share their interest. Fanzines are not funded or subsidized by commercial interests; contributors are not paid, and the 'zines are traditionally circulated for a nominal cost (to defray postage or production expenses) or free of charge. Some fanzines have evolved into professional publications, and many
en.wikipedia.org/wiki/Fanzine

Fanzine is slang for a cheaply produced specialist magazine.
www.fas.org/news/reference/probert/PA.HTM

A fan club publication put out by amateurs.
www.utv.ee/~ivar/comics/dictionary.html


Selçuk Budak
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan: serkan'ın işini zorlaştıralım biraz ;-)
3 hrs
  -> teşekkür ederim.

agree  Sebla Ronayne: Xola'ya hak veriyorum.Google'da bile fanzin diye yapilan girime onun üzerinde sayfa cevap geliyor.Kitabevleri vs. bircok yayimin kullandigi bir terim.Kolay gelsin
3 hrs
  -> teşekkür ederim.

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
fanzin


Explanation:
Selçuk'un açıklamaları doğru ama, "fanzin" terimi Türkçe'de iyice yerleşti zaten artık:

www.altayoktem.com/fanzin.htm
ankarafanzin.freeservers.com/
www.fanzin.com
etilen.ezforum.org/
www.holydreamer.com
www.anarsi.org/kfanzin/

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-06-21 13:11:07 GMT)
--------------------------------------------------

Bazı linkler çıkmamış, ama \"fanzin\" diye arama yap nette, nicesini bulursun.

Özden Arıkan
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
mersi Özden

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alp Berker
1 hr
  -> teşekkürler

agree  Sebla Ronayne
3 hrs
  -> teşekkürler

agree  Selçuk Budak: Hadi bu da fanzin olsun. Dağına dayandık dumanına mı dayanmayacağız. :-)
4 hrs
  -> çok kelalaka olacak ama şurda biz bizeyiz madem:bu kelime bana hep sefiller'i hatırlatıyor,orda fantin vardı,romanın en bahtsız & kadersiz kadını,ama ben bütün özel adların türkçeleştirilip yazıldığı bir baskıyı okumuştum,fr.orj.farklı yazılıyordur herhal

21 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
fan+magazine


Explanation:
Etimolojisi böyle ama, fan nedir diye sorulsa bunu tek kelimeyle karşılamak mümkün değilmiş gibi geliyor bana. Aşağıda bir bölümünü aldığım yazı yardımcı olur belki.

http://www.mevsimsiz.net/yazi.asp?id=1340

-Fanzinlere ulaşmak kolay mı sizin için? Nerelerde bulunur ve satılırlar, kimler çıkartır? Fanzin’in sözlük anlamını bile bilmeyen yazarlar var, öyle değil mi? Sahi nedir bu fanzin?

Her yazarın, fanzinin sözlük anlamını bilmesi gerekmiyor elbette. Fanzin çıkaranlardan çoğu da o yazarları tanımıyor. Edebiyatın asıl çıkmazı, çok fazla kasılmış, hareketsiz kalmış olması. Bir üst kültür yaratmak uğruna fazlasıyla yapay bir dil, yapay bir dünya oluşturuluyor ve “sahici” olabilmek bir lüks haline dönüşüyor. Oysa fanzin öyle çok fazla anlamlar yüklenecek, hayatın hiç bilmediğimiz bir köşesinden fışkıran büyülü bir şey falan değil. Liselerde, üniversitelerde öğrenciler belki ne yaptıklarını bile bilmeden fanzin hazırlıyorlar, dergi çıkaramayan edebiyat, müzik, sinema, çizgiroman meraklıları fanzin yapıyor. Bu yüzden fanzinlere ulaşmak hem kolay, hem de çok zor. Çünkü nerede, ne zaman bir fanzin hazırlandığını, nerelere ulaştığını tespit etmeye çalışmak, samanlıkta iğne aramaya benziyor. Ama fanzin tarihine adını kazımış, kalıcı olabilmiş bazı fanzinler var. Fanzinlerin satıldığı bazı mekanlar var. Fanzin çıkaran arkadaşlar var... Peki kim bunlar diye sorarsan, verebileceğim en açık cevap şu olur: “bazı arkadaşlar.”


Selcuk Akyuz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan: o ne ööle yarım confidence, bi sürü bilgi vermişsin işte // hatta 20 senedir fanzin çıkarıyormuşuz da haberimiz yokmuş, ay sululuğum ve fransız edebiyatı fanlığım tuttu
2 hrs

agree  Selçuk Budak: Gençliğinde, ne olduğunu bilmeden fanzin çıkarılmasına katkıda bulunan birisi olarak, "agree"
4 hrs