KudoZ home » Turkish » Linguistics

cinsel organlar

Turkish translation: Osman ile Melahat


18:41 Mar 27, 2004
Turkish to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - Linguistics / hafif argo; mahrem dil; erotik dil
Turkish term or phrase: cinsel organlar
Arkadaşlar, şöyle bir maruzatım var: Kadın ve erkek cinsel organları için 1) bilimsel isim, yabancı kökenli falan olmayan (penis, vajina, vb); 2) yüz kızartıcı olmayan (örnek vermeyeyim şimdi); 3) çocuk dilinde de olmayan (pipi vb) isimler bulmalıyım. Argo olabilir, ama malumumuz olan ağır argo kelimeler olamaz, çünkü küfür vb bağlamında değil iki sevgili arasındaki konuşmalarda geçiyor. Yani ağır da olmamalı, komik de. Böyle mahrem ve günlük nitelikteki kelimeler gelmiyor aklıma, namevcut olamazlar herhalde, yani biz Türkler tıp ve küfür dışı bir bağlamda anmıyor muyuz hiç bu organların adını? Bildiğiniz kelimeleri söyleyebilir, yeni kelime uydurabilir, bana kaynak (sözlük; ayrıca erotik dergi, websitesi vb) önerebilirsiniz. (Metin boyunca hep aynı kelimeleri kullanamayacağım için ne kadar çok çeşit olursa o kadar iyi - yani siz sayın, ben seçerim :) Türkçe'nin bu konuda Batı dillerine göre sıkıntılı bir durumda olduğunun farkındayım; mahcubiyet sorunu olanlar e-mail de atabilirler (Kudoz borcum olur onlara). Teşekkür ederim.
Özden Arıkan
Germany
Turkish translation:Osman ile Melahat
Explanation:
iki sefer sormuşsun...

kuku, ön kapı, venüs, yaprak, paket

bir de şuraya bak:
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=kuku isimleri

kamış, alet, kuş
bir de bunlar var:
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=pipi isimleri

peniscan da hoş aslında :-) peniscan ve vajinacan :-)
Selected response from:

Leyal
Grading comment
Eng>Tur'da yazdığım burada da geçerli; ikinize de çok çok teşekkür ediyorum.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Osman ile MelahatLeyal
5seç beğen
Selcuk Akyuz


Discussion entries: 7





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
seç beğen


Explanation:
Serdar Turgut'a başvurmak lazım aslında ya neyse

ben vereyim birkaç örnek, nasılsa gerisi gelir:

alet, kamış, musluk, yılan, matrakuka, babafingo
(müştemilatı için) kampana

kuku, elmas madeni, tarla, şeriatevi

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 9 mins (2004-03-27 21:51:38 GMT)
--------------------------------------------------


O zaman Hürriyet gazetesinden Murat Bardakçı\'ya danışmak gerek, Osmanlı tarihi, divan edebiyatı, Osmanlıda cinselik vs. üstadın uzmanlığına girer.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 50 mins (2004-03-27 22:32:27 GMT)
--------------------------------------------------

Osmanlıca bu anlamda zengindir, modern Türkçe\'de genellikle kaba (vulgar) terimler vardır (şimdi saydırma bana) Osmanlıda bu \"iş\"in edebiyatı da hayli gelişmiş.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 59 mins (2004-03-27 22:41:26 GMT)
--------------------------------------------------

kuş ve yuva

Selcuk Akyuz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Osman ile Melahat


Explanation:
iki sefer sormuşsun...

kuku, ön kapı, venüs, yaprak, paket

bir de şuraya bak:
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=kuku isimleri

kamış, alet, kuş
bir de bunlar var:
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=pipi isimleri

peniscan da hoş aslında :-) peniscan ve vajinacan :-)

Leyal
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Eng>Tur'da yazdığım burada da geçerli; ikinize de çok çok teşekkür ediyorum.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Guetta
339 days