ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Turkish to Dutch » Real Estate

Döviz Çevirici

Dutch translation: koerscalculator, wisselkoerscalculator, currency converter

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:Döviz Çevirici
Dutch translation:koerscalculator, wisselkoerscalculator, currency converter
Entered by: Antoinette Verburg

08:31 Oct 16, 2006
Turkish to Dutch translations [PRO]
Real Estate
Turkish term or phrase: Döviz Çevirici
Döviz Çevirici; geen context, lijst met termen
Mariette van Heteren
Turkey
wisselkoersomzetter; currency converter
Explanation:
Het Engelse 'currency converter' is behoorlijk ingeburgerd, maar als het echt Nederlands moet zijn, dan bijv. 'wisselkoersomzetter'.
Het is een tool waarmee je valuta kunt laten omrekenen, zie:
http://www.xe.com/ucc/

'Ook knap is de *wisselkoersomzetter*, die dankzij downloadbare gegevens van de Europese Centrale Bank actueel blijft.'
http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=39351

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2006-10-16 09:04:02 GMT)
--------------------------------------------------

Betere Nederlandse term is 'koerscalculator'!
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
Dank beiden!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Vreemde Valuta Omzetter
Taner Göde
4wisselkoersomzetter; currency converter
Antoinette Verburg


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Vreemde Valuta Omzetter


Explanation:
Döviz betekent Vreemde Valuta (hier dus), en Çevirici is een Omzetter.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2006-10-16 08:44:51 GMT)
--------------------------------------------------

Geen van beide. Het is een gedeelte van een webpagina waar je een bedrag in een landelijke valuta ingeeft en het voor jou wordt omgezet (berekend) en dan wordt opgegeven.

Döviz Bürosu (vroeger ook Döviz Büfesi) = Wisselkantoor (niet van de bank, maar van de Serbest Piyasa = Vrije Markt)
Wisselkoers = Döviz Kuru



    Reference: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=vreemde+valuta&meta=
    Reference: http://www.nentjes.info/euro-nl.htm
Taner Göde
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 40

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wisselkoersomzetter; currency converter


Explanation:
Het Engelse 'currency converter' is behoorlijk ingeburgerd, maar als het echt Nederlands moet zijn, dan bijv. 'wisselkoersomzetter'.
Het is een tool waarmee je valuta kunt laten omrekenen, zie:
http://www.xe.com/ucc/

'Ook knap is de *wisselkoersomzetter*, die dankzij downloadbare gegevens van de Europese Centrale Bank actueel blijft.'
http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=39351

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2006-10-16 09:04:02 GMT)
--------------------------------------------------

Betere Nederlandse term is 'koerscalculator'!

Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dank beiden!