KudoZ home » Turkish to English » Accounting

gelecek yıllara ertelenen veya terkin edilecek KDV

English translation: deferred or ... VAT


19:58 Jun 8, 2002
Turkish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / accounting
Turkish term or phrase: gelecek yıllara ertelenen veya terkin edilecek KDV
şirket bilançosunda geçen bir terim

teşekkür ederim
xxxbestof1453
English translation:deferred or ... VAT
Explanation:
terkin burada ne anlamda kullanılmış tam bilmiyorum
yani retroceded.. transferred veya cancelled mı?
VAT cancell edilmez ya iadesi olur ya hesaptan düşülür veya devredelir veya extended ,,? yani yükümlülüğü gelecek yıla devredilir tam bilemiyorum
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4deferred or ... VAT
1964
5Long-term deferred or postponed VAT
Salih1946
4 -1VAT deferred or waivedUmit Altug


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
deferred or ... VAT


Explanation:
terkin burada ne anlamda kullanılmış tam bilmiyorum
yani retroceded.. transferred veya cancelled mı?
VAT cancell edilmez ya iadesi olur ya hesaptan düşülür veya devredelir veya extended ,,? yani yükümlülüğü gelecek yıla devredilir tam bilemiyorum

1964
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dunya: deferred value added tax
2 mins
  -> sağolun

agree  b_gai: terkin devredilen demek zaten
1 day3 hrs
  -> Evet ama ümit beyi aşağıda yaptığı açıklama dikkate değer waiver -genelde bedelsiz olarak çevriliyor ama böyle bir kullanım varsa dikkate almalı

agree  xxxAVRASYA
1 day9 hrs
  -> sağolun

agree  senin
653 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
VAT deferred or waived


Explanation:
Tam olarak "VAT deferred or waived to the following years" de deniliyor. "Deferred or waived VAT .." şeklinde de söylenebilir.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-08 23:41:15 (GMT)
--------------------------------------------------

KDV\'nin terkin edilmesi demek devletin belli şartlarda KDV\'den muafiyet tanıması demektir. Örneğin, ihracat taahhüdü yapan bir şirket için KDV ertelenir ve ihracat gerçekleşince terkin edilir, yani terkin eden alacaklı olan devlettir ve bunu tahsil etmekten vazgeçmiştir. Belirli bir işlemle, süreyle veya miktarla sınırlı bir muafiyettir. İngilizce vergi literatüründe \"VAT waived,\" \"tax waived\" veya duty waived\" olarak geçer. Mesela: \"Bonds are held equivalent to the amount of the duty/VAT waived on imports\" (http://www.cid.harvard.edu/caer2/htm/content/papers/confpubs... \"The 10% additional tax waived if credit claimed\" (www.oscpa.com/taxact2001.htm). \"Minimum Franchise Tax Fee Waived For Two Years\" (www.thelawcorp.com/Articles/ July2000/franchize-fee.html)


Umit Altug
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  shenay kharatekin: VAT that is posponed to following years or will be wipped off
46 mins
  -> "wipped off" ancak KDV diye bir uygulama tümüyle kaldırılırsa, kullanılabilir, o da gündelik söyleyişte

2330 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Long-term deferred or postponed VAT


Explanation:
Thisis how should express this phrase.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4