KudoZ home » Turkish to English » Agriculture

örtü altı yetiştiriciliği

English translation: greenhouse production


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:örtü altı yetiştiriciliği
English translation:greenhouse production
Entered by: xxxgulakbelen

07:45 Apr 2, 2008
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture / -
Turkish term or phrase: örtü altı yetiştiriciliği
Örtü altı yetiştiriciliği yoğun olarak iklimin uygun olduğu Akdeniz ve Ege Bölgelerinde yapılmaktadır.
Salih Can Kollar
Turkey
greenhouse production
Explanation:
kısaca "sera üretimi" yani "greenhouse production" diyebiliriz. İki kelime ile ifade edilebilecek bir şeyi "under....conditions" şeklinde uzatmaya gerek olmadığını düşünüyorum.
Selected response from:

xxxgulakbelen
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2greenhouse productionxxxgulakbelen
5 +1production under greenhouse conditions
Mehmet Hascan
5in-greenhouse vegetable growing
Salih1946
4Protected growingxxxLevent Can


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
greenhouse production


Explanation:
kısaca "sera üretimi" yani "greenhouse production" diyebiliriz. İki kelime ile ifade edilebilecek bir şeyi "under....conditions" şeklinde uzatmaya gerek olmadığını düşünüyorum.

xxxgulakbelen
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gulay Baran
18 mins
  -> teşekkür ederim gülay hanım

neutral  Mehmet Hascan: "sera üretimi" yerine "örtü altı yetiştiriciliği" terimi kullanıldığı için gerek var. Aynen "hibe" & "hediye" gibi. Terim sayısından bahsetmiyorum!!. Verdiğim linkleri bir inceleyin lütfen.
31 mins
  -> yazarın tercihi o yönde olmuş diye düşünüyorum.neticede kullanılan kelimeler farklı olsa da(yani sera üretimi,örtü altı yetiştiriciliği veya seracılık)özetle anlamlar aynı değil mi?Kelimenin içerdiği anlamı baz almalı kaç kelime ile ifade edildiğini değil

agree  xxxDogan KBK
4 hrs
  -> teşekkür ederim sayın doğan

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Protected growing


Explanation:
Seralar da dahil olmak üzere korunamalı ortamlarda üretim

http://www.pubhort.org/actahort/books/17/

çeşitli yöntemleri olduğundan (tünel üretimi gibi) sera tek başına karşılamıyor

xxxLevent Can

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
production under greenhouse conditions


Explanation:
Tüzel, Y., Gül, A., Tuncay, Ö., Tüzel, İ.H., Anaç, D., Okur, B. Yağmur, B., Ongun, A., Okur, N., Göçmez, S., Yoldaş, Z., Madanlar, N., Durmuşoğlu, E., Gümüş, M., Onoğur, E., Engindeniz, S., Eltez, R.Z. 2002. Organic vegetable production under greenhouse conditions. FAO/AUB First National Conference on Itegrated Production & Protection Management of Greenhouse Crops. 7Şubat, 55-72.

http://64.233.183.104/search?q=cache:mHe9Rg30ProJ:www.zmo.or...

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-04-02 08:00:58 GMT)
--------------------------------------------------

ÖRTÜALTI YETİŞTİRİCİLİĞİ

Dış iklim faktörlerinin etkisini kaldırarak, gerekli özel çevre koşullarının yaratılması ile alçak ve yüksek sistemler içinde yapılan sebze, meyve ve süs bitkileri yetiştiriciliğine genel anlamda "ÖRTÜALTI YETİŞTİRİCİLİĞİ" denmektedir. Bu sistemler için de cam ya da plastikle örtülü yüksek yapılar "SERA" olarak adlandırılmaktadır.
http://www.ziraatci.com/editor/yazigoster.asp?katid=1&editid...

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-04-02 08:01:25 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.ie/search?hl=en&q="production under greenh...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-04-02 12:49:16 GMT)
--------------------------------------------------

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tarım Bilimleri DergisiVan İlinde Örtü Altı Hıyar Yetiştiriciliğinde Dichlorvos ve Dicofol ... Dicofol Residues After Applied on the Cucumber under Greenhouse Conditions in Van ...
tarimdergisi.yyu.edu.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=187&Itemid=91 - 24k


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-04-02 12:51:27 GMT)
--------------------------------------------------

PDF] ORGANİK (=Ekolojik, Biyolojik) TARIM UYGULAMALARIFile Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
Örtü bitkisi yetiştiriciliği, birlikte ekim veya karışık ekim uygulamaları ...... Organic vegetable production under greenhouse conditions. FAO/AUB First ...
www.zmo.org.tr/etkinlikler/6tk05/016uygunaksoy.pdf


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-04-02 14:27:18 GMT)
--------------------------------------------------

2. ALTERNATIF :

"cultivation under greenhouse conditions"

http://www.google.ie/search?hl=en&q="cultivation under green...

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  aydin kaya
4 hrs
  -> Teşekkür ederim.

263 days   confidence: Answerer confidence 5/5
in-greenhouse vegetable growing


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8