ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Turkish to English » Agriculture

anaç tohum

English translation: rootstock

11:35 Sep 25, 2009
Turkish to English translations [PRO]
Science - Agriculture
Turkish term or phrase: anaç tohum
türkçe'deki bu ifadenin karşılığı olan ingilizce terimi arıyorum. Zaman zaman 'tohum anacı' ifadesine de rastladım. Hiç ekilmemiş sıfır tohuma verilen admış.
xxxNeslihan D
English translation:rootstock
Explanation:
http://www.arastirma-yalova.gov.tr/bahce/bd33/33-4.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 day9 hrs (2009-09-26 21:29:18 GMT)
--------------------------------------------------

http://kutuphane.uludag.edu.tr/PDF/ziraat/2003-17(2)/mak06.p...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2009-09-26 21:50:22 GMT)
--------------------------------------------------

http://cids2008.comu.edu.tr/Lapseki.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2009-09-26 21:55:55 GMT)
--------------------------------------------------

ABD’de kirazlar için anaç olarak MaXMa2, MaXMa39, MaXMa60, P.
mahaleb, P. avium (Mazzard), Mazzard F 12/1, Gisela 5, Gisela 6 ve Gisela 12
anaçları yaygın olarak kullanılmaktadır (Perry 1987) (Çizelge 2).

the influence of the rootstocks Gisela 5 , Gisela 4, Gisela 12, Weiroot 10, Weiroot 13, Weiroot 53, Weiroot 72 , Weiroot 158, ...
www.actahort.org/books/825/825_82.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2009-09-26 22:04:50 GMT)
--------------------------------------------------

rootstock seed

http://209.85.229.132/search?q=cache:hiO1_NhhdQwJ:www.nation...
Selected response from:

Mehmet Hascan
Ireland
Grading comment
Anaç tohuma stock ya da parent deniliyormuş. Yardımlarınız için teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1mother seed
Emin Arı
4rootstock
Mehmet Hascan
3 +1mature seed
Michael Mestre


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
mature seed


Explanation:
Just an idea..

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2009-09-25 11:38:41 GMT)
--------------------------------------------------

References :
http://www.seedbiology.de/structure.asp
http://www.agron.iastate.edu/ptf/research/matureseed.aspx

Michael Mestre
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Salih1946
1 day17 hrs
  -> thank you Salih !

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rootstock


Explanation:
http://www.arastirma-yalova.gov.tr/bahce/bd33/33-4.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 day9 hrs (2009-09-26 21:29:18 GMT)
--------------------------------------------------

http://kutuphane.uludag.edu.tr/PDF/ziraat/2003-17(2)/mak06.p...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2009-09-26 21:50:22 GMT)
--------------------------------------------------

http://cids2008.comu.edu.tr/Lapseki.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2009-09-26 21:55:55 GMT)
--------------------------------------------------

ABD’de kirazlar için anaç olarak MaXMa2, MaXMa39, MaXMa60, P.
mahaleb, P. avium (Mazzard), Mazzard F 12/1, Gisela 5, Gisela 6 ve Gisela 12
anaçları yaygın olarak kullanılmaktadır (Perry 1987) (Çizelge 2).

the influence of the rootstocks Gisela 5 , Gisela 4, Gisela 12, Weiroot 10, Weiroot 13, Weiroot 53, Weiroot 72 , Weiroot 158, ...
www.actahort.org/books/825/825_82.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2009-09-26 22:04:50 GMT)
--------------------------------------------------

rootstock seed

http://209.85.229.132/search?q=cache:hiO1_NhhdQwJ:www.nation...

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Anaç tohuma stock ya da parent deniliyormuş. Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Fatih Mehmet Şen: Rootstock A rootstock is a plant, and sometimes just the stump, which already has an established, healthy root system, used for grafting a cutting or budding from another plant. The tree part being grafted onto the rootstock is usually called the scion.
1 day6 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Serkan Dasar: meyve türleri için rootstock anlamındadır. yani bitkinin kalem aşısı (scion) ya da kalem gözü (budwood) aşılanan kısmıdır. Buradaki amaç dayanıklı anaç üzerine istenilen çeşidin aşılanarak (grafting) fidan (young plant) ve daha sonra ağaç elde edilmesidir
12 days
  -> Çok sağolun.

2 days20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mother seed


Explanation:
mature genelde yetişkin anlamında kullanılıyor ama burada tanımlanan anaç, tohum veren tohum anlamında, bu bağlamda mother seed daha uygun olur düşüncesindeyim.

Emin Arı
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Dasar: Rootstock her ne kadar meyve türlerinde kullanılsada, tohum anacı anlamına gelmeyebilir. Mother seed bu anlamı verebilir. Esas Pre-Basic ya da Basic Seed kullanılması uygun olur. Tohumun döl kademesine göre belirlenir. (üstte yerim yetmedi, buraya taştım)
9 days