ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Turkish to English » Anthropology

ilk insanlar

English translation: early humans / first humans

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:ilk insanlar
English translation:early humans / first humans
Entered by: Balaban Cerit

11:50 Sep 16, 2006
Turkish to English translations [PRO]
Social Sciences - Anthropology
Turkish term or phrase: ilk insanlar
abicim nedir bu ilk insanlar?neanderthal olmuyo
mağara adamı gibi oluyo:)first human ya da mankind hiç olmuyo:)help yaaa
Ayşe Viran Soysal
Turkey
early humans / the first humans
Explanation:
"first humans" demek istemediğiniz notunu dikkate alarak, aklıma ilk gelen "early humans" (aşağıda kullanım örneklerini verdim). Yoksa "the first humans" da pekala deniliyor, bakınız bir örnek:

"The first humans used sharp stones as tools"
http://users.hol.gr/~dilos/prehis/prerm3.htm

Aslında "The first humans" demenizi öneririm.

"early humans" için bazı kullanım örnekleri:

"could early humans and Neanderthals possibly mate and..."
http://www.wsu.edu/DrUniverse/nean.html

"This site showcases artifacts related to early humans."
http://jaydambrosio.tripod.com/earlyhumans.html

"A caveman is a popular stylized characterization of what early humans or hominids may have looked and behaved like"
http://www.academickids.com/encyclopedia/index.php/Caveman

"Early Humans
Radiometric dating shows us that hominids first appeared on our planet about 3.5 million years ago. Many anthropologists believe that modern humans evolved from earlier, ape-like, primates"
http://jaydambrosio.tripod.com/earlyhumans.html

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2006-09-16 12:15:58 GMT)
--------------------------------------------------

Şöyle bir hızla bakınca, National Geographic, BBC ve MSN adreslerinde de "first humans" ifadesinin kullanımınına dair örnekler görülebilir:

http://news.nationalgeographic.com/news/2005/12/1227_051227_...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/2082622.stm

http://encarta.msn.com/encyclopedia_761566394_3/Human_Evolut...
Selected response from:

Balaban Cerit
Turkey
Grading comment
tekrar tekrar herkese so many thanks:))
burda verilen linklere ve referanslara inanamıyorum.herkese ilgileri için teşekkürler tekrar
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7early humans / the first humans
Balaban Cerit
5first men
arzud
4primitive man
florya
3 -1Cro Magnon
Kenan Atalay


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
early humans / the first humans


Explanation:
"first humans" demek istemediğiniz notunu dikkate alarak, aklıma ilk gelen "early humans" (aşağıda kullanım örneklerini verdim). Yoksa "the first humans" da pekala deniliyor, bakınız bir örnek:

"The first humans used sharp stones as tools"
http://users.hol.gr/~dilos/prehis/prerm3.htm

Aslında "The first humans" demenizi öneririm.

"early humans" için bazı kullanım örnekleri:

"could early humans and Neanderthals possibly mate and..."
http://www.wsu.edu/DrUniverse/nean.html

"This site showcases artifacts related to early humans."
http://jaydambrosio.tripod.com/earlyhumans.html

"A caveman is a popular stylized characterization of what early humans or hominids may have looked and behaved like"
http://www.academickids.com/encyclopedia/index.php/Caveman

"Early Humans
Radiometric dating shows us that hominids first appeared on our planet about 3.5 million years ago. Many anthropologists believe that modern humans evolved from earlier, ape-like, primates"
http://jaydambrosio.tripod.com/earlyhumans.html

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2006-09-16 12:15:58 GMT)
--------------------------------------------------

Şöyle bir hızla bakınca, National Geographic, BBC ve MSN adreslerinde de "first humans" ifadesinin kullanımınına dair örnekler görülebilir:

http://news.nationalgeographic.com/news/2005/12/1227_051227_...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/2082622.stm

http://encarta.msn.com/encyclopedia_761566394_3/Human_Evolut...

Balaban Cerit
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
tekrar tekrar herkese so many thanks:))
burda verilen linklere ve referanslara inanamıyorum.herkese ilgileri için teşekkürler tekrar

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan: early humans
20 mins
  -> Teşekkür ederim.

agree  Alev Ellington
4 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Mehmet Hascan: yes for "the first humans" http://www.sciencemuseum.org.uk/exhibitions/genes/23.asp
5 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Sebla Ronayne: benden de "early humans"
6 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Nilgün Bayram
6 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Alp Berker
13 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Taner Göde: Early Humans. Discovery Channel ve BBC'nin Alman TV'lerinde yayınlanan belgeseller sağolsun, ayrıca da 2001: A Space Odyssey filminden de bu tema işlenmektedir. Bu insan türü ayrıca ülkemiz trafiğinde her gün terör estirmekte, bize rahat vermemektedir.
1 day7 hrs
  -> Teşekkür ederim. ABD'de basılmış olan ve Türkiye'ye seyahat edecek Amerikalılara uyarılar içeren bir trafik kuralları kitapçığı varmış (Türkiye'de araba kullanmak üzerine). Bunu arıyorum, bilen varsa ve kaynak gösterirse çok sevinirim.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
primitive man


Explanation:
İlk insanlardan kasıt sanırsam ilkel insanlar. Kaldı ki, ilkel de zaten ilk kelimesinden türeme. Primitive de aynı anlamda. Sanki bu ifade olur gibi geliyor bana.

florya
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Özden Arıkan: bence bu perspektif yüklü bir terim olur. kaldı ki ilkel insan olup ilk insan olmama durumu da mümkün. bu arada sizi tekrar aramızda gördüğümüze sevindim, Adil Bey, umarım her şey yolundadır.
13 mins
  -> Teşekkürler Özden hanım. Üyeliğimi yenilerken yanlış seçeneği tıkladığımdan yoktum. Konuya gelince:"İlk şarkımda insan vardı, son şarkımda da insan olsun"! Galiba din kitaplarına göre "ilk", Darwin'e göre de "ilkel". insanlar vardı. Selamlar

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
first men


Explanation:
İngilizce'de bu şekilde kullanılıyor

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-09-16 18:40:31 GMT)
--------------------------------------------------

Karşılık disagree hak edecek şekilde yanlış değildir, ancak burada metnin bağlamına göre kullanım tercih etmek söz konusu. Teşekkürler

Example sentence(s):
  • There are different stories about how Raven created the world and the first men.

    Reference: http://www.eldrbarry.net/rabb/rvn/first.htm
arzud
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mine Somyurek
3 hrs
  -> teşekkürler

disagree  Mehmet Hascan: how about "women"?
5 hrs
  -> Malesef İngilizlerde insanlığa erkekmiş gibi davranma veya insanoğlunu yalnızca erkeklerden ibaret görme eğilimi vardı ve bu dillerine de yansımıştı tabiki.

neutral  Özden Arıkan: Bence İngilizlerin bir suçu yok, "insanoğlu" tabii ki sadece erkeklerden ibarettir ;-) - first men'e karşı değilim aslında, sadece early bana İngilizce olarak daha kıvrak geliyor.
6 hrs
  -> Bizim dilimize de yansımış olduğunu daha önce fark etmemiştim:)

1 day18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Cro Magnon


Explanation:
bir oneri olarak..

Kenan Atalay
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Özden Arıkan: "ilk insan"ın karşılığı değil, aslında "ilk" insan da değil, Avrupa'da yaşamış ilk insan. Oysa ilk insan, Avrupa'dan önce başka yerlerde ortaya çıkıyor: http://en.wikipedia.org/wiki/Cro_magnon
1 hr
  -> biliyorum ne oldugunu. sadece hafif argomsu olarak boyle kullanildigi icin yazdim oneri olarak.