KudoZ home » Turkish to English » Art/Literary

Yolların çilekeşidir kamyoncu!

English translation: the truck drivers... sufferers on the roads


07:41 Oct 25, 2002
Turkish to English translations [PRO]
Art/Literary / reklam
Turkish term or phrase: Yolların çilekeşidir kamyoncu!
Nasıl ama cümle! Bir reklam metninden, o yüzden sadık kalmak zorunda değiliz. "He who suffers on the road..the truck driver" filan.. Bilmem, ne desem beğenmedim bir türlü.
Ebru Ozgen Oglesbay
United States
English translation:the truck drivers... sufferers on the roads
Explanation:
burada kesinlikle ascetic kullanmazdım, buradaki çilekeş anlamıyla ascetic'in anlamı örtüşmüyor, dini bir bağlamda olsaydı belki, ama değil..
Selected response from:

sevinc altincekic
Grading comment
Bu soru için üçüncü kere yanıt seçiyorum:-)) Herkese teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1The truck driver: masochist of the highways
Gregory Key
5the truck drivers... sufferers on the roadssevinc altincekic
4The trucker is the ascetic of the roadsshenay kharatekin
3 +1The truck driver's road of sufferingKlaus Dorn
3Truck drivers are hard labourers along roads
1964
1 +1Truckers are the miserable road runnersxxxEmperor


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
The truck driver's road of suffering


Explanation:
would be my suggestion...plays a bit with the words

Klaus Dorn
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  gunverdi
10 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Truck drivers are hard labourers along roads


Explanation:
Truck drivers are hard labourers of roads. Truck/lorry drivers are heavy/hard laborers of roads.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-25 07:59:21 (GMT)
--------------------------------------------------

along\'a working eklenebilir

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-25 14:48:57 (GMT)
--------------------------------------------------

Hayır gerçek anlamında kullanılmıyor çilekeş orada \"painstaking\" /har labor anlamında . Çile tabii o tür bir anlama da sahip fakat ifade edilen onları bu sektörde yollar da çile çekerek bu işi yürüttükleridir. Herkes bir çile çeker, bizde çilekeş çevirmenleriz mesela.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-25 15:23:40 (GMT)
--------------------------------------------------

Hayır gerçek anlamında kullanılmıyor çilekeş orada \"painstaking\" /har labor anlamında . Çile tabii o tür bir anlama da sahip fakat ifade edilen onları bu sektörde yollar da çile çekerek bu işi yürüttükleridir. Herkes bir çile çeker, bizde çilekeş çevirmenleriz mesela.


1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 356

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
The trucker is the ascetic of the roads


Explanation:
İş Dünyası (US) uzun mesafeye giden kamyoncu trucker



Aradığınız terim: ascetic, 2 sonuç bulundu.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası ascetic dünya nimetlerinden kendini çekmiş
İş Dünyası ascetic zahit


--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-25 08:12:22 (GMT)
--------------------------------------------------

çilekeşin tam karşılığını bulamadım. :-(


    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 56

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
the truck drivers... sufferers on the roads


Explanation:
burada kesinlikle ascetic kullanmazdım, buradaki çilekeş anlamıyla ascetic'in anlamı örtüşmüyor, dini bir bağlamda olsaydı belki, ama değil..

sevinc altincekic
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 47
Grading comment
Bu soru için üçüncü kere yanıt seçiyorum:-)) Herkese teşekkürler.

1 day18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
The truck driver: masochist of the highways


Explanation:
Sanırım Türkçe’de mazoşizm sadece cinsel anlamdadır ama İngilizce’de daha geniş bir kullanım alanına sahip:

masochism...3. A willingness or tendency to subject oneself to unpleasant or trying experiences.

(The American Heritage® Dictionary of the English Language, Fourth Edition)

Nitekim, çok zor ve çileli bir işi yapan birine, şaka yoluyla ‘You must be a masochist’ denilebilir.

Bunun yanında ‘glutton’ kelimesinin aşağıdaki anlamından faydalanarak
‘glutton for suffering’ olarak çevrilebilir ancak ‘glutton for suffering of the highways’ hantal bir ifadedir.

glutton…2. A person with an inordinate capacity to receive or withstand something: a glutton for punishment.

‘The highways’ glutton for suffering’ biraz daha güzeldir.



    Reference: http://www.bartleby.com/61/
Gregory Key
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: doğruluk payı var gibi
8 hrs

3 days8 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
Truckers are the miserable road runners


Explanation:
Sadece bir öneri.

xxxEmperor

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: güzel bir öneri
30 days