KudoZ home » Turkish to English » Business/Commerce (general)

Teklife Çağrı Dosyası (TÇD)

English translation: Request for Proposal


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:Teklife Çağrı Dosyası (TÇD)
English translation:Request for Proposal
Entered by: Özden Arıkan

14:51 Feb 12, 2007
Turkish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Turkish term or phrase: Teklife Çağrı Dosyası (TÇD)
Google'da araştırdım ve ''Request For Proposal'' olarak buldum. Fakat yabancı kaynaklarda '' Invitation to Tender'' veya ''call for tenders / bidding'' kullanımları da mevcut.

Önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Mehmet Hascan
Ireland
Request for Proposal
Explanation:
En cok kullanilan "Request for Proposal" ifadesidir. Ancak bu demek degildirki diger ifadeler kullanilmiyor. "Call to Tender" ise diger en cok kullanilanlardan. Bir ifadeyi sectikten sonra, tum dosyada ayni seyi kullanmaya devam et, hepsi ayni yola cikiyor.
Selected response from:

Emine Fougner
Grading comment
Herkese çok teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4Request for Proposal
Emine Fougner
5 +3Call for tender/bids
MURAT TUKEL
5 +1Request for quotation
chevirmen
4Tender Invitation File
Cagdas Karatas


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Request for quotation


Explanation:
Dünya Bankası ve diğer uluslararası kurumların ihalesinde kullanılan tabir.

Kısaltma RFQ

Diğeri ise RFB request for bidding/proposal

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2007-02-12 15:15:55 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Request_for_Quotation

chevirmen
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim. Ekteki linktede aynı cevabı vermiş. http://management.about.com/cs/marketingsales/g/req4quot.htm


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Can Altinbay
1 day11 mins
  -> Teşekkürler

45 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Call for tender/bids


Explanation:
ABD bazinda sizin de belirtiginiz gibi "call for tender/bids" kullaniliyor.
Kolay gelsin.

MURAT TUKEL
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan
27 mins
  -> tesekkurler

agree  Alp Berker
4 hrs
  -> Tesekkurler Alp.

agree  Can Altinbay
23 hrs

47 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
Request for Proposal


Explanation:
En cok kullanilan "Request for Proposal" ifadesidir. Ancak bu demek degildirki diger ifadeler kullanilmiyor. "Call to Tender" ise diger en cok kullanilanlardan. Bir ifadeyi sectikten sonra, tum dosyada ayni seyi kullanmaya devam et, hepsi ayni yola cikiyor.

Emine Fougner
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Herkese çok teşekkür ederim.
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde: RFP olarak arattığınızda (bilhassa da bence konumuzda daha ağır basan) Askeri İhalelerde bu karşınıza çıkar. Bir de NTP var mesela (Notice To Proceed). Örnekler bu şekilde çoğaltılabilir.
4 hrs
  -> tesekkur ederim

agree  serdar_000
15 hrs
  -> tesekkur ederim

agree  Ebru Güler
23 hrs
  -> tesekkurler!

agree  Can Altinbay
23 hrs
  -> tesekkur ederim

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Tender Invitation File


Explanation:
Söylenişi böyle güzel oluyor sanki.

Cagdas Karatas
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 24