ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Turkish to English » Certificates, Diplomas, Licenses, CVs

V.H.K.İ.

English translation: Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni = Data Entry and Checking Operator

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:VHKİ
English translation:Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni = Data Entry and Checking Operator
Entered by: Özden Arıkan

16:36 Jul 7, 2003
Turkish to English translations [PRO]
Social Sciences - Certificates, Diplomas, Licenses, CVs
Turkish term or phrase: V.H.K.İ.
Nüfus kağıdı ve evlilik cüzdanının altındaki yetkilinin ünvanı. Açılımı ya da İngilizcesi nedir acaba?
Ebru Ozgen Oglesbay
United States
Veri Hazırlama ve Kontrol *İşletmeni* ???
Explanation:
Arama motorlarında binlerce VHKİ var ama açılımını bulabilene aşkolsun. Sonunda aşağıda verdiğim linkte şöyle bir açılım bulabildim:

Veri Hzrl. ve Kont. İşlt.

Sonuncusu "İşletmeni" olabilir. Bu devlet memurluğunda bir kademe anlaşılan. Herhangi bir devlet dairesine telefon falan edip sorsan ??

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-07 17:23:14 (GMT)
--------------------------------------------------

hmmm, ingilizce çevirisi için öneri istiyorsan:

valla ilk kelimenin Data, son kelimenin (işletmen ise) Operator olacağından şüphem yok tabii, ama.... :-)))

herhalde bunlar, mesela nüfus müdürlüğünde çalışıyorsa, nüfus bilgilerini toplayıp bilgisayarlara giriyor, tasnif ediyor ve doğruluğunu kontrol ediyorlar, şu haldeee, acaba

Data Entry and Checking Operator
Data Collection and Control Operator
Data Preparation and Control Operator
Data Arrangement and Checking Operator
Data Input/Entry and Supervising Operator

veya bu yukarıdakilerin herhangi bir bileşimi, olabilir mi acaba ??
Selected response from:

Özden Arıkan
Germany
Grading comment
Çook teşekkürler. Ben de internette binlerce VHKİ görmüş ama açılımını bulamamıştım. İşin ilginci, daha önce çevrilmiş benzeri örneklerde hep VHKİ olarak bırakılmış. Kimse anlamını ve karşılığını bulma zahmetine girmemiş yani:-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Veri Hazırlama ve Kontrol *İşletmeni* ???
Özden Arıkan
5Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeniBurakB
5üzgünüm ama
Nilgün Bayram


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Veri Hazırlama ve Kontrol *İşletmeni* ???


Explanation:
Arama motorlarında binlerce VHKİ var ama açılımını bulabilene aşkolsun. Sonunda aşağıda verdiğim linkte şöyle bir açılım bulabildim:

Veri Hzrl. ve Kont. İşlt.

Sonuncusu "İşletmeni" olabilir. Bu devlet memurluğunda bir kademe anlaşılan. Herhangi bir devlet dairesine telefon falan edip sorsan ??

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-07 17:23:14 (GMT)
--------------------------------------------------

hmmm, ingilizce çevirisi için öneri istiyorsan:

valla ilk kelimenin Data, son kelimenin (işletmen ise) Operator olacağından şüphem yok tabii, ama.... :-)))

herhalde bunlar, mesela nüfus müdürlüğünde çalışıyorsa, nüfus bilgilerini toplayıp bilgisayarlara giriyor, tasnif ediyor ve doğruluğunu kontrol ediyorlar, şu haldeee, acaba

Data Entry and Checking Operator
Data Collection and Control Operator
Data Preparation and Control Operator
Data Arrangement and Checking Operator
Data Input/Entry and Supervising Operator

veya bu yukarıdakilerin herhangi bir bileşimi, olabilir mi acaba ??


    Reference: http://www.msb.gov.tr/Birimler/PerD/Sonuclar/Branslar/Vhki.h...
Özden Arıkan
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Çook teşekkürler. Ben de internette binlerce VHKİ görmüş ama açılımını bulamamıştım. İşin ilginci, daha önce çevrilmiş benzeri örneklerde hep VHKİ olarak bırakılmış. Kimse anlamını ve karşılığını bulma zahmetine girmemiş yani:-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aydin Yulug: başka bir link www.engelliler.net/Dosyalar/ 2003_engelli_devlet_memuru_sinavlari.doc
3 mins

agree  Emine Fougner
1 hr

agree  Nilgün Bayram: bir başka link daha:www.msb.gov.tr/Birimler/PerD/Sonuclar/Branslar/Vhki.htm
3 hrs
  -> Grazie, verbis ¶:^)

agree  1964: Evet bunu görmemiştim doğru (yine soruldu da )
45 days

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
üzgünüm ama


Explanation:
buradan yazmak zorundayım.
Xola, affedersin, farklı bir site bulduğumu sanarak aynı adresi vermişim.
Dikkatsizliğim içi hepinizden özür dilerim.

Nilgün Bayram
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni


Explanation:
"Sekreter" denebilecek memurların gorev sıfatı.



BurakB