ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Turkish to English » Computers: Software

paket program

English translation: multitask program

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:paket program
English translation:multitask program
Entered by: Buray

11:42 Sep 28, 2006
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
Turkish term or phrase: paket program
"birden fazla i$i yapan programlara 80'li yillarin ortalarindan itibaren verilmeye ba$lanmi$ isim.. mesela bir programi satin aldiginizda sizin cek/senet, stok, cari, fatura gibi bir suru i$inizi goruyorsa o bir paket programdir.." denmiş mesela
Buray
(multitask) software pack
Explanation:
software pack daha yaygın bir terim ama "multitask software" de bence burdaki bağlamı daha iyi anlatabilir

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2006-10-02 13:17:41 GMT)
--------------------------------------------------

burada kast edilen tam olarak yazılım o yüzden software önerdim... türkçede yazıılım için program da kullanılır (özellikle geçmiş dönemlerde)
bence sofware daha uygun, ingilizce "program" daha geniş bir terim ne de olsa yanlış anlaşılmalara neden olabilir, ama software dediğiniz zaman tam olarak yazılımın karşılığıdır, burada kast edilen de odur...
Selected response from:

Eralp Tuna
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim. ben "multitask program" karşılığını kullanacağım. Software (yazılım) ile program ayrı şeylerdir ve uluslararası sözleşmelerde de bizim mevzuatımızda da teknik sözlüklerde de ayrı ayrı tanımlanmıştır. Onun için program kelimesini İngilizceye software olarak çevirmeyi doğru bulmuyorum. Program kelimesinin anlamının genelliği Türkçe için de İngilizce için de eşit derecede geçerlidir. Yine de bence anlatılmak isteneni en iyi veren cevap sizinki. Tekrar teşekkür ederim.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5package programme
Tuncay Kurt
4software package
Ebru Ozgen Oglesbay
4packet program
Tim Drayton
4(multitask) software packEralp Tuna


Discussion entries: 3





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
package programme


Explanation:
Sanırım işinizi görür.


    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=%22package+programme...
Tuncay Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  deltaturkey: evet oyle:)
20 mins
  -> Teşekkürler :)

agree  Taner Göde
28 mins
  -> Teşekkürler.

agree  Özden Arıkan: veya ~ program ;-)
49 mins
  -> Sağolunus efenim, gene bekleris (Rum aksanıyla) :)))

agree  babycheeks
1 hr
  -> Teşekkürler

agree  Serkan Doğan
2 hrs
  -> Teşekkürler

neutral  Eralp Tuna: verdiğiniz google taramasının sonuçlarına bakmamışsınız sanırım, yazılım amacıyla kullanılmıyor pek...programı software olarak çevirmek bence daha uygun
1 day13 hrs

neutral  Ebru Ozgen Oglesbay: bilgisayar dilinde software uygun.
5 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
packet program


Explanation:
Kulağıma biraz daha hoş gelir.


    Reference: http://users.belgacom.net/hamradio/uiss.htm
Tim Drayton
Cyprus
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

1 day13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(multitask) software pack


Explanation:
software pack daha yaygın bir terim ama "multitask software" de bence burdaki bağlamı daha iyi anlatabilir

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2006-10-02 13:17:41 GMT)
--------------------------------------------------

burada kast edilen tam olarak yazılım o yüzden software önerdim... türkçede yazıılım için program da kullanılır (özellikle geçmiş dönemlerde)
bence sofware daha uygun, ingilizce "program" daha geniş bir terim ne de olsa yanlış anlaşılmalara neden olabilir, ama software dediğiniz zaman tam olarak yazılımın karşılığıdır, burada kast edilen de odur...


Eralp Tuna
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Teşekkür ederim. ben "multitask program" karşılığını kullanacağım. Software (yazılım) ile program ayrı şeylerdir ve uluslararası sözleşmelerde de bizim mevzuatımızda da teknik sözlüklerde de ayrı ayrı tanımlanmıştır. Onun için program kelimesini İngilizceye software olarak çevirmeyi doğru bulmuyorum. Program kelimesinin anlamının genelliği Türkçe için de İngilizce için de eşit derecede geçerlidir. Yine de bence anlatılmak isteneni en iyi veren cevap sizinki. Tekrar teşekkür ederim.
Notes to answerer
Asker: bu bana uygun geldi. peki neden multitask program değil de multitask software? özel bir sebebi var mı? Teşekkürler.


5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
software package


Explanation:
ancak birden fazla işi yapan program derken "multitasking software program" daha uygundur.

Ebru Ozgen Oglesbay
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish