KudoZ home » Turkish to English » Construction / Civil Engineering

helikopter perdahlı şap

English translation: power trowel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:helikopter [inşaat makinesi]
English translation:power trowel
Entered by: Özden Arıkan

12:59 Feb 15, 2006
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / treatment plant
Turkish term or phrase: helikopter perdahlı şap
Bunun İngilizcede nasıl ifade ediliyor olabileceğine dair fikri olan var mı? Bir arıtım tesisinin yapımından bahsederken geçiyor: "Binaların tabanı en az 10 cm kalınlığında helikopter perdahlı şap yapılacaktır."

Multilayer screed falan gibi şap türleri buldum ama bunun neyin nesi olduğunu bilemiyorum. Yardımlarınıza şimdiden teşekkürler.
Özden Arıkan
Germany
helikopter: power trowel
Explanation:
Helikopter:power trowel
perdahlı:finished
şap:screed

Bunları birleştirerek birşeyler yapılabilir.

...finished off by means of a power trowel

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-02-15 15:05:46 GMT)
--------------------------------------------------

http://images.google.com.tr/images?q="power trowel" &svnum=1...
Selected response from:

Gulser Ozcan
Turkey
Grading comment
İkinizin cevapları da çok yardımcı oldu, her ikinize de çok teşekkür ediyorum.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4helikopter: power trowel
Gulser Ozcan
4machine finished cementEnder Batur


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
machine finished cement


Explanation:
Tabana beton dökülmüş ve üstü şap denen ince harçla kaplaniyor. Helikopter dedikleri bu şap yüzeyini düzeltmekte, düzgün yüzey elde etmekte kullanilan makine. Aynen bir helikopteri başaşağı döndürüp, pervaneleri beton yüzeyde dönerek şap yüzeyi düzgünleştirmek için kullaniliyor.

Ender Batur
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
helikopter perdahlý þap
helikopter: power trowel


Explanation:
Helikopter:power trowel
perdahlı:finished
şap:screed

Bunları birleştirerek birşeyler yapılabilir.

...finished off by means of a power trowel

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-02-15 15:05:46 GMT)
--------------------------------------------------

http://images.google.com.tr/images?q="power trowel" &svnum=1...


    Reference: http://www.tristarintech.com/Services/IndustrialFlooring/Mas...
Gulser Ozcan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
İkinizin cevapları da çok yardımcı oldu, her ikinize de çok teşekkür ediyorum.