KudoZ home » Turkish to English » Construction / Civil Engineering

radye

English translation: foundation raft


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:radye
English translation:foundation raft
Entered by: shenay kharatekin

07:45 Jul 18, 2002
Turkish to English translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / construction
Turkish term or phrase: radye
radye temel
ozden
foundation raft
Explanation:
mat foundation
tam karşılığı bu

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-18 10:27:09 (GMT)
--------------------------------------------------

bu sözlükler tamamen yapı malzemeleri ile ilgili oldukları için, yanılma payı yok.
www.yapırehberi.net ten de bu konuda çeşitli sözlükler bulabilirsiniz

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-18 10:28:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Türkçe Ingilizce Almanca
1 döşek temel, radye jeneral, radye temel spread footing, spread foundation flaechenfundament
2 kirişli radye beam and floor traegerdecke
3 plak temel, radye jeneral raft foundation platengründung
4 radye foundation raft fundament matte
5 radye temel apron, foundation raft fundament
6 radye temel raft foundation, mat foundation mattenfundament
7 temel radyesi foundation raft fundamentplatte, fundamentsohle


--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-18 10:28:33 (GMT)
--------------------------------------------------

Türkçe Ingilizce Almanca
1 döşek temel, radye jeneral, radye temel spread footing, spread foundation flaechenfundament
2 kirişli radye beam and floor traegerdecke
3 plak temel, radye jeneral raft foundation platengründung
4 radye foundation raft fundament matte
5 radye temel apron, foundation raft fundament
6 radye temel raft foundation, mat foundation mattenfundament
7 temel radyesi foundation raft fundamentplatte, fundamentsohle


--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-18 10:31:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Radye temel, Radye jeneral Döşek temel. Bkz. Temel.
Radye Fr. (radier) Bir yapıyı yer sularının çalışmasına karşı koruyan kaplama.
Radye temel Yapının zemine oturduğu yüzeyi bir döşeme gibi boydan boya kaplayan çoğu betonarme temel, döşektemel, radye jeneral. Radye temel dolma toprak gibi emniyet gerilmesi çok düşük olan zeminlerde yada yüklerin çok büyük olması durumunda uygulanır.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-18 10:32:19 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.mimar.cc/lugat/

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-14 02:39:41 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

2 kez yazmışım 1 kere yetmezmiş gibi pardon!
Selected response from:

shenay kharatekin
Turkey
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3foundation raftshenay kharatekin
5 +1mat foundationakun
1spread foundationerhan ucgun


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
mat foundation


Explanation:
this is the foundation type of a continuous type with reinforcement, especially useful in areas to be affected by earthquakes

akun

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Evet bu amerikan ingilizcesinde diğeri de raft
7 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
spread foundation


Explanation:
Aşağıdaki sitede yapılan temel açıklamalarına göre bu olmalı diye düşünüyorum.

http://www.skyscrapers.com/english/about/sbdc/buildings/type...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-18 08:56:19 (GMT)
--------------------------------------------------

radye de muhtemelen yayılma tabirinden ortaya çıkmıştır.

erhan ucgun

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
foundation raft


Explanation:
mat foundation
tam karşılığı bu

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-18 10:27:09 (GMT)
--------------------------------------------------

bu sözlükler tamamen yapı malzemeleri ile ilgili oldukları için, yanılma payı yok.
www.yapırehberi.net ten de bu konuda çeşitli sözlükler bulabilirsiniz

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-18 10:28:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Türkçe Ingilizce Almanca
1 döşek temel, radye jeneral, radye temel spread footing, spread foundation flaechenfundament
2 kirişli radye beam and floor traegerdecke
3 plak temel, radye jeneral raft foundation platengründung
4 radye foundation raft fundament matte
5 radye temel apron, foundation raft fundament
6 radye temel raft foundation, mat foundation mattenfundament
7 temel radyesi foundation raft fundamentplatte, fundamentsohle


--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-18 10:28:33 (GMT)
--------------------------------------------------

Türkçe Ingilizce Almanca
1 döşek temel, radye jeneral, radye temel spread footing, spread foundation flaechenfundament
2 kirişli radye beam and floor traegerdecke
3 plak temel, radye jeneral raft foundation platengründung
4 radye foundation raft fundament matte
5 radye temel apron, foundation raft fundament
6 radye temel raft foundation, mat foundation mattenfundament
7 temel radyesi foundation raft fundamentplatte, fundamentsohle


--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-18 10:31:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Radye temel, Radye jeneral Döşek temel. Bkz. Temel.
Radye Fr. (radier) Bir yapıyı yer sularının çalışmasına karşı koruyan kaplama.
Radye temel Yapının zemine oturduğu yüzeyi bir döşeme gibi boydan boya kaplayan çoğu betonarme temel, döşektemel, radye jeneral. Radye temel dolma toprak gibi emniyet gerilmesi çok düşük olan zeminlerde yada yüklerin çok büyük olması durumunda uygulanır.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-18 10:32:19 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.mimar.cc/lugat/

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-14 02:39:41 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

2 kez yazmışım 1 kere yetmezmiş gibi pardon!


    Reference: http://www.yapimedya.com/sozluk
shenay kharatekin
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Umit Altug
3 hrs
  -> çok tşk ederim

agree  1964: evet raft ve mat(Amerikan ing.) foundation
4 hrs
  -> teşekkürler

agree  Ali YANDIK
20 hrs
  -> teşekkürler