KudoZ home » Turkish to English » Education / Pedagogy

sınıf öğretmeni, sınıf öğretmenliği

English translation: class teacher ama....


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:sınıf öğretmeni, sınıf öğretmenliği
English translation:class teacher ama....
Entered by: shebnem

18:13 Jun 10, 2002
Turkish to English translations [Non-PRO]
Education / Pedagogy / education
Turkish term or phrase: sınıf öğretmeni, sınıf öğretmenliği
ilköğretimde ilk beş sınıfı okutan sınıf öğretmenleri...
shebnem
class teacher ama....
Explanation:
Önerim Class teacher ancak yurtdışında ilkokul boyunca bir sınıfı tek öğretmen okutuyor mu bilmiyorum. En azından Almanya'da yok. Bu yüzden parantez içinde bunun açıklaması verilebilir.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 11:04:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Kutay\'a
Sevgili Kutay
Yurtdışında bir öğretmenin bir sınıfı birinci sınıftan alıp, beşinci sınıfa kadar okuttuğu bir uygulamaya bir tek örnek verebilir misin?

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 12:01:44 (GMT)
--------------------------------------------------

NOT: Ground school teacher ancak uçuş okullarında vardır. Almanca\'daki Grundschule ile bir ilgisi yoktur, uçuş okullarında yerde verilen eğitimi üstlenirler. \"Ground school teacher\" olarak bir arama yaparsanız daha açık bir şekilde görebilirsiniz. Ground school da zaten uçuş eğitiminde yerde verilen eğitimi tanımlamak için kullanılır.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 12:07:40 (GMT)
--------------------------------------------------

NOT: Ground school teacher ancak uçuş okullarında vardır. Almanca\'daki Grundschule ile bir ilgisi yoktur, uçuş okullarında yerde verilen eğitimi üstlenirler. \"Ground school teacher\" olarak bir arama yaparsanız daha açık bir şekilde görebilirsiniz. Ground school da zaten uçuş eğitiminde yerde verilen eğitimi tanımlamak için kullanılır.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 14:17:42 (GMT)
--------------------------------------------------

NOT: Ground school teacher ancak uçuş okullarında vardır. Almanca\'daki Grundschule ile bir ilgisi yoktur, uçuş okullarında yerde verilen eğitimi üstlenirler. \"Ground school teacher\" olarak bir arama yaparsanız daha açık bir şekilde görebilirsiniz. Ground school da zaten uçuş eğitiminde yerde verilen eğitimi tanımlamak için kullanılır.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 14:19:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Sevgili Gaye
Avustralya\'da ilkokulda uçuş dersi var mı? :)))

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 14:35:17 (GMT)
--------------------------------------------------

bu mesajlar neden 3 kez çıkıyor hala anlamış değilim.
Arkadaşlar, benim merak ettiğim yurtdışında bir öğretmenin bir sınıfı birinci sınıftan beşinci sınıfa kadar hiç bırakmadan götürüp götürmediğiydi. Yoksa her sene bir sınıfın tek sınıf hocası olduğunu biliyorum. Fakat burada önemli olan bu hocanın ilkokul sırasında her sene değişip değişmediği. Hiçbir ülkede ilkokulda branş dersleri olduğunu sanmam. En azından ben oğlumu ikinci sınıfta organik kimya okutulan bir sınıfa göndermezdim.
Selected response from:

murat karahan
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim. Bayağı spekülasyonlara yol açtı heralde sorum, üzgünüm. Herkese teşekkür
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5class teacher ama....
murat karahan
4 +4classroom teacher/regular teacherUmit Altug
5 +1Ground school - uçuş okulu
murat karahan
5 +1Ground School Teachererhan ucgun


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
class teacher ama....


Explanation:
Önerim Class teacher ancak yurtdışında ilkokul boyunca bir sınıfı tek öğretmen okutuyor mu bilmiyorum. En azından Almanya'da yok. Bu yüzden parantez içinde bunun açıklaması verilebilir.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 11:04:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Kutay\'a
Sevgili Kutay
Yurtdışında bir öğretmenin bir sınıfı birinci sınıftan alıp, beşinci sınıfa kadar okuttuğu bir uygulamaya bir tek örnek verebilir misin?

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 12:01:44 (GMT)
--------------------------------------------------

NOT: Ground school teacher ancak uçuş okullarında vardır. Almanca\'daki Grundschule ile bir ilgisi yoktur, uçuş okullarında yerde verilen eğitimi üstlenirler. \"Ground school teacher\" olarak bir arama yaparsanız daha açık bir şekilde görebilirsiniz. Ground school da zaten uçuş eğitiminde yerde verilen eğitimi tanımlamak için kullanılır.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 12:07:40 (GMT)
--------------------------------------------------

NOT: Ground school teacher ancak uçuş okullarında vardır. Almanca\'daki Grundschule ile bir ilgisi yoktur, uçuş okullarında yerde verilen eğitimi üstlenirler. \"Ground school teacher\" olarak bir arama yaparsanız daha açık bir şekilde görebilirsiniz. Ground school da zaten uçuş eğitiminde yerde verilen eğitimi tanımlamak için kullanılır.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 14:17:42 (GMT)
--------------------------------------------------

NOT: Ground school teacher ancak uçuş okullarında vardır. Almanca\'daki Grundschule ile bir ilgisi yoktur, uçuş okullarında yerde verilen eğitimi üstlenirler. \"Ground school teacher\" olarak bir arama yaparsanız daha açık bir şekilde görebilirsiniz. Ground school da zaten uçuş eğitiminde yerde verilen eğitimi tanımlamak için kullanılır.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 14:19:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Sevgili Gaye
Avustralya\'da ilkokulda uçuş dersi var mı? :)))

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 14:35:17 (GMT)
--------------------------------------------------

bu mesajlar neden 3 kez çıkıyor hala anlamış değilim.
Arkadaşlar, benim merak ettiğim yurtdışında bir öğretmenin bir sınıfı birinci sınıftan beşinci sınıfa kadar hiç bırakmadan götürüp götürmediğiydi. Yoksa her sene bir sınıfın tek sınıf hocası olduğunu biliyorum. Fakat burada önemli olan bu hocanın ilkokul sırasında her sene değişip değişmediği. Hiçbir ülkede ilkokulda branş dersleri olduğunu sanmam. En azından ben oğlumu ikinci sınıfta organik kimya okutulan bir sınıfa göndermezdim.

murat karahan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Grading comment
Teşekkür ederim. Bayağı spekülasyonlara yol açtı heralde sorum, üzgünüm. Herkese teşekkür

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Melike Cakirer: Melike Çakırer, I agree
42 mins
  -> Teşekkürle

agree  wandadorff: class teacher olur, sınıf, gününü aynı öğretmenle başlar ve biter. Arada ne olursa olsun. Secondary school'da form teacher/mistress/master da olabilir
12 hrs
  -> Teşekkürler

neutral  erhan ucgun: secondary school da artık field teacherlar göreve baslar
13 hrs
  -> Doğrudur.

agree  JulieVural
18 hrs
  -> Thanks

agree  Gaye Terzioglu-Booth: Hay allah, yok kardes ground icin yorum yapmak istemediydim de sinif ogretmenligi konusundaydi. *bonks herself on the head*
2 days15 hrs
  -> Kafanı çok sert vurma :)

agree  b_gai
3 days10 hrs
  -> teşekkürler.

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
classroom teacher/regular teacher


Explanation:
TDK'nın eğitim terimleri sözlüğünde "classroom teacher" olarak geçiyor. Özcan Demirel'in eğitim terimleri sözlüğünde de hem "classroom teacher" hem de "regular teacher" karşılıkları var.

Umit Altug
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ebru Inhan
2 hrs

agree  TurkishEnglish.com Inc.: Classroom teacher is definitely the right answer. Regular teacher should be nixed
10 hrs

agree  xxxAVRASYA
11 hrs

neutral  erhan ucgun: classroom belki ama, irregular öğretmen nasıl olcak :))
13 hrs
  -> Good point :))

agree  shenay kharatekin: classroom teacher
7 days

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Ground School Teacher


Explanation:
Sınıf öğretmenliği tabiri ile ilkokul öğretmenliği ile eş anlamlıdır. Sınıf öğretmenleri ilk 5 yıl için "ground school" eğitimi verirler. Ardından belliş dallarda eğitim veren "Field" ve kendi alanları dışında eğitim veren "Out-of-Field" öğretmenler gelir. Örneğin şu anda İlkokul çocuklarına eğitim veren İngilizce öğretmenleri "Field" teacherdır. Sınıf öğretmeni ise doğrudan Ground School Teacher olarak adlandırılır.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 07:48:20 (GMT)
--------------------------------------------------

sorry for typos

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 08:04:14 (GMT)
--------------------------------------------------

sorry for typos

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 10:01:33 (GMT)
--------------------------------------------------

Murat Karahan Arkadaşa,
Amerikan filmlerinden ornekler veren arkadaslar var surekli. Amerikan okullarındaki ilkokul (sınıf) öğretmeni ile Turkiye\'deki muadilleri aynı işleve sahiptirler. Ha bir de kaynak isterseniz, Hacettepe üniversitesinin sitesine girdiğinizde aynen \"Sınıf (ilkokul) öğretmenliği\" diye bir bölüm göreceksiniz, özellikle parantez içerisinde...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 10:46:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Murat Karahan Arkadaşa,
Amerikan filmlerinden ornekler veren arkadaslar var surekli. Amerikan okullarındaki ilkokul (sınıf) öğretmeni ile Turkiye\'deki muadilleri aynı işleve sahiptirler. Ha bir de kaynak isterseniz, Hacettepe üniversitesinin sitesine girdiğinizde aynen \"Sınıf (ilkokul) öğretmenliği\" diye bir bölüm göreceksiniz, özellikle parantez içerisinde...

erhan ucgun

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  murat karahan: arkadaşım, bizde olup, yurtdışında olmayan bir uygulama sözkonusu. Olmayan bir uygulamanın karşılığını önerirken nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz?
2 hrs
  -> bu sistem aynen yurtdışında da var, olmadigini kim soylemis.

agree  Gaye Terzioglu-Booth: Sevgili Murat, sinif ogretmenligi Avustralya'da ilkokullarda var. FYI :)
5 hrs
  -> sagolun

1 day12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Ground school - uçuş okulu


Explanation:
Ground school teacher ancak uçuş okullarında vardır. Almanca'daki Grundschule ile bir ilgisi yoktur, uçuş okullarında yerde verilen eğitimi üstlenirler. "Ground school teacher" olarak bir arama yaparsanız daha açık bir şekilde görebilirsiniz. Ground school da zaten uçuş eğitiminde yerde verilen eğitimi tanımlamak için kullanılır.


Sevgili Gaye
Avustralya'da ilkokulda uçuş dersi var mı? :)))

Arkadaşlar, benim merak ettiğim yurtdışında bir öğretmenin bir sınıfı birinci sınıftan beşinci sınıfa kadar hiç bırakmadan götürüp götürmediğiydi. Bu yüzden yanıtımın güven seviyesini düşürdüm. Yoksa her sene bir sınıfın tek sınıf hocası olduğunu biliyorum. Fakat burada önemli olan bu hocanın ilkokul sırasında her sene değişip değişmediği. Eğer değişiyorsa bizdekinden farklı bir uygulama söz konusudur ve bunu açıklamak gerekir.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-12 06:51:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Bir bağlantı daha
www.groundschool.com



    Reference: http://www.onlinegroundschool.com
    Reference: http://www.pplgroundschool.co.uk
murat karahan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gaye Terzioglu-Booth: Hehe :D Muratcigim ona agree demek istememistim, oyle yorum yazarken bakmadim bile agree disagree icin. Sadece ilkokullarda sinif ogretmenligi olayi AU'da var demek istemistim LOL (laugh out loud)
1 day3 hrs
  -> Doğrudur. Almanya'da da, dünyanın pekçok ülkesinde de sınıf öğretmenliği var. Ancak 5 yıl boyunca bir sınıfı aynı öğretmen mi okutuyor ondan emin değildim.