KudoZ home » Turkish to English » Food & Drink

Beypazarı kurusu

English translation: Beypazarı Dip Cookie


07:37 Mar 9, 2007
Turkish to English translations [PRO]
Marketing - Food & Drink
Turkish term or phrase: Beypazarı kurusu
Beypazarı'nın meşhur atıştırmalık yiyeceği. Çay saatlerinin vazgeçilmez ulusal lezzeti. Orijinal paketinde "Beypazari dried" diye abuk bir şey yazmışlar. Bu kadarla kalsa yine iyi. Daha neler. Üstelik kuru olduğu halde kuru yenilmemesi gerektiği yönünde uyarı var. Mutlaka bir sıvıya bandırmak elzemmiş. Her neyse, bu "kuru" lafını nasıl diyebiliriz?
Serkan Doğan
Turkey
English translation:Beypazarı Dip Cookie
Explanation:
Kendi kendini ifade ediyor.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-09 09:30:09 GMT)
--------------------------------------------------

Valla Şalgam için neler yazmaya çalıştıklarını duysan. Ayrıca CHICKEN TRANSLATION (aaah ah) ve MANTI[K] = LOGI[C] depremlerini unutma...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-03-09 10:14:25 GMT)
--------------------------------------------------

Dip = ONU ISLAK YE (DALDIR)
Selected response from:

Taner Göde
Grading comment
peki, teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Beypazarı butter-crisp cookies
Mehmet Hascan
5 +1Beypazarı Dip Cookie
Taner Göde


Discussion entries: 5





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Beypazarı Dip Cookie


Explanation:
Kendi kendini ifade ediyor.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-09 09:30:09 GMT)
--------------------------------------------------

Valla Şalgam için neler yazmaya çalıştıklarını duysan. Ayrıca CHICKEN TRANSLATION (aaah ah) ve MANTI[K] = LOGI[C] depremlerini unutma...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-03-09 10:14:25 GMT)
--------------------------------------------------

Dip = ONU ISLAK YE (DALDIR)

Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
peki, teşekkürler
Notes to answerer
Asker: Çok leziz. Fakat paket üzerindeki İngilizce yazılara bakılırsa, Beypazarı halkının bu ürünü diğer ülkelere tanıtmayı akıllarından bile geçirmediklerini anlıyorum. Eğri oturup doğru konuşalım şimdi.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sebla Ronayne
1 day2 hrs
  -> Çok teşekkür ederim.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Beypazarı butter-crisp cookies


Explanation:
Beypazarı Kurusu: İskoç bisküvisine rakip tereyağlı Beypazarı Kurusu çay saatlerinin ve kahvaltı sofralarının vazgeçilmezidir.

crisp : (of food) (also crispy) pleasantly hard and dry

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2007-03-10 14:04:35 GMT)
--------------------------------------------------

Teşbihte hata olmaz Serkan Bey. Bu sadece bir alıntıydı.
http://www.beypazari.gov.tr/yoreselyemek.htm
http://www.ezgigida.com/index.php?id=12,57,0,0,1,0


Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Beypazarı kurusunu İskoç bisküvisi ile kıyaslamak, has kahvaltılık kaymağımızı İrlanda kremasına (gerçi ona alkol ekliyorlarmış) benzetmek gibi olmamış mı?.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nizamettin Yigit
1 day4 hrs
  -> Çok teşekkür ederim.