KudoZ home » Turkish to English » History

dava

English translation: claim, ideal, issue


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:dava
English translation:claim, ideal, issue
Entered by: Mariette van Heteren

11:06 Jan 9, 2008
Turkish to English translations [Non-PRO]
Art/Literary - History
Turkish term or phrase: dava
Hrisantos, 'Pontus davasına verdiği destekten dolayı' Jean Amiel'i kutsadı, 'haklı davalarının cömert öncüsü Mösyö Konstantinidis'i' dinsel bir saygıyla andı, kaJın ve hoş sesiyle, "Bize güvenini sürdürsün.." dedi, "..Tanrı'nın izniyle davamızı kazanacağız.
Mariette van Heteren
Netherlands
claim
Explanation:
The Pontus claim that initially commenced in the first quarter of the 19th Century...
Selected response from:

chevirmen
Turkey
Grading comment
Thank you all!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6claim
chevirmen
5ideal
Ilhan Gadis
4strife
Halil Ibrahim Tutuncuoglu "Бёcäטsع Լîfe's cômplicåtعd eñøugh"
3case/issue
aggelpan


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
claim


Explanation:
The Pontus claim that initially commenced in the first quarter of the 19th Century...


    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=Pontus+claim+&btnG=G...
chevirmen
Turkey
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Thank you all!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nahit Karataşlı
10 mins
  -> Teşekkürler

agree  Gulay Baran
26 mins
  -> Teşekkürler

agree  Ali Bayraktar
37 mins
  ->  Teşekkürler

agree  Ebru Kopf
55 mins
  -> Teşekkürler

agree  Mehmet Hascan: Aslında ''dava'' nın karşılığı ''cause'' kelimesidir. Yani ''an idea or socially valuable principle that people support or fight for''. Ancak buradaki dava'dan çok ''iddia'' gibi birşey.
1 hr
  ->  Teşekkürler

agree  Serkan Doğan
23 hrs
  ->  Teşekkürler

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ideal


Explanation:
Böyle düşünmemin nedeni:

http://www.tdk.gov.tr/TR/SozBul.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA8...

Dava:
1 . Korunmanın bir hüküm ile sağlanması için yargı organlarına başvurma.
2 . Sav:
"Erkekler davalarını hanımlar kadar hararetle müdafaa edememişlerdir."- H. C. Yalçın.
3 . mecaz Sorun:
"O kırkyıllık davada beyhude akıntıya kürek çekmişiz."- Y. K. Beyatlı.
4 . mecaz Ülkü:
"Ankara'nın bırakılışını Türkiye'nin ve davanın bırakılışı sayanlar vardı."- T. Buğra.
5 . argo Sevgili.

Bence sizin cümlenizde dava'nın buradaki 4. açıklamaya uygun. Yani mecazi olarak bir ülküden bahsediliyor. Bir iddia ya da hukuki bir dava değil.

Buradan yola çıkarak:

http://www.seslisozluk.com/?word=lk&OpenSearch=1

ülkü:
1. ideal. halo.
2. ideal. ideal ideal.
3. ideal.

Buradaki "halo" ifadesi de ilginç sesli sözlükte verilmiş ancak başka yerde rastlamadım. Azizlerin başında resmedilen yuvarlak halkayı anlatıyor. Mecazi olarak da ermek anlamı var ama ben dava ile bir bağ kuramadım. " Halo" kullanılacaksa emin olmak gerekir.



Ilhan Gadis
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
case/issue


Explanation:
http://www.google.gr/search?hl=en&client=firefox-a&rls=org.m...

"*Pontus Issue* & The Policy of Greece
* Writer(s):
o Sarinay, Yusuf
o Pehlivanli, Hamit
o Saydam, Abdullah
* Publisher: Atatürk Research Center"

"The *Pontus Case* from a Historical Perspective: Its Impacts on Our Recent History and Present TimeAssis. "

dava
n. lawsuit, suit, action, prosecution, claim, **case**; trial, process, cause, instance, law, litigation, plea, pleading

case
i. durum, husus, olay, sorun, **dava**, hukuksal olay, kanıt, delil, görüş, neden, hasta, tuhaf tip, kasa, kutu, çanta, valiz, kap, kılıf, mahfaza, kovan

Example sentence(s):
  • The Pontus issue/The Pontus case
aggelpan
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek

3 days20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strife


Explanation:
buradaki dava mücadele anlamında bence ve Sn. Ilhan Gadis'in ideal kelimesine daha yakın.saygılar

Halil Ibrahim Tutuncuoglu "Бёcäטsع Լîfe's cômplicåtعd eñøugh"
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Ali Bayraktar