KudoZ home » Turkish to English » Idioms / Maxims / Sayings

altına imza atmak

English translation: achieve


17:19 Mar 6, 2008
Turkish to English translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
Turkish term or phrase: altına imza atmak
örneğin: xxxx işine imzasını atmıştır.
Hades
English translation:achieve
Explanation:
başarmak, gerçeklestirmek. ulasmak. elde etmek. kazanmak. anlamındaysa...

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2008-03-06 17:48:17 GMT)
--------------------------------------------------

Eger daha uygun olacağını düşünürseniz şöyle de bir deyim var:
" hit the mark". Yine başarmak anlamında.

Ör: " NAC alternatives hit the mark "

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2008-03-06 17:51:15 GMT)
--------------------------------------------------

Accomplish....
Succeed...
Carried out ...

Ancak bence daha çok ' sınır tanımayan fikirler' üzerine yoğunmaşmak lazım :)
Selected response from:

Nagme Yazgin
United Kingdom
Grading comment
Aradığım anlama en yakın kelime olarak "achieve" i kullanmayı tercih ettim, teşekkürler Nagme.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1achieve
Nagme Yazgin
1to be responsible .....xxxREMOTECONTRO
1Create
Ali Osman TEZCAN


Discussion entries: 5





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Create


Explanation:
Burada fikrin üretilmeinden söz edilmiş.
Create, produce gibi fiiller daha uygun düşer sanırım...


Ali Osman TEZCAN
Turkey
Native speaker of: Turkish

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
achieve


Explanation:
başarmak, gerçeklestirmek. ulasmak. elde etmek. kazanmak. anlamındaysa...

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2008-03-06 17:48:17 GMT)
--------------------------------------------------

Eger daha uygun olacağını düşünürseniz şöyle de bir deyim var:
" hit the mark". Yine başarmak anlamında.

Ör: " NAC alternatives hit the mark "

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2008-03-06 17:51:15 GMT)
--------------------------------------------------

Accomplish....
Succeed...
Carried out ...

Ancak bence daha çok ' sınır tanımayan fikirler' üzerine yoğunmaşmak lazım :)

Nagme Yazgin
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Aradığım anlama en yakın kelime olarak "achieve" i kullanmayı tercih ettim, teşekkürler Nagme.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxREMOTECONTRO: ya başarmamış da, tam bir rezaletin altına imza atmış ise!?
4 hrs
  -> 'rezalet' olumsuz bir sey oldugundan altina imza atilmaz genelde. Basarinin altina imza atilir, ki kimin yaptigi belli olsun. (Istisnalar kaideyi bozmaz tabii).

agree  Taner Göde
6 days

4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
to be responsible .....


Explanation:
ben hiç emin olamıyorum verdiğim cevaplardan, cümle verince savcılık dava açıyor herhalde soru soran kardeşlerimize

xxxREMOTECONTRO
Native speaker of: Native in TurkishTurkish