KudoZ home » Turkish to English » Law: Contract(s)

katılma payının hesaplanacağı yıl değerine getirilmesi suretiyle

English translation: by adjusting to the value in the year that the contribution share is calculated


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:katılma payının hesaplanacağı yıl değerine getirilmesi suretiyle
English translation:by adjusting to the value in the year that the contribution share is calculated
Entered by: Cihan Gercek

03:07 Jun 28, 2007
Turkish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Turkish term or phrase: katılma payının hesaplanacağı yıl değerine getirilmesi suretiyle
Madde 12 – Önceden inşa edilmiş çok maksatlı depolama ve iletim tesislerinin ortak giderlerinden enerji maksadına isabet eden miktarı, inşa edildikleri yıldaki kesin maliyet bedelinin DSİ inşaat maliyetleri gelir endeksi ile çarpılarak katılma payının hesaplanacağı yıl değerine getirilmesi suretiyle bulunacak bedel üzerinden hesaplanır.

The phrase I am inquiring about is from the above "madde" of a "yönetmelik". I just can't seem to get my mind around what this is talking about.

You help would be MUCH appreciated.
TurkishEnglish.com Inc.
United States
by adjusting to the value in the year that the contribution share is calculated
Explanation:
Burada endekslemenin nasıl yapılacağı anlatılıyor.
1) Hangi endeks kullanılacak (DSI endeksi);
2) endekste dönem seçimi hangi kritere göre yapılacak (katkı payının hesaplanacağı yıl).
Çünkü burada, masrafın katkı payı temelindeki (yani katkı payı cinsinden) değeri önemli. Yani endeks değeri, bir dönemde yapılmış masrafın, katkı payına göre "düzeltme" nispetininin "ölçüsü" oluyor.

Bir dönemde bir masraf yapılmış ve bu masrafın, katkı payının yapılacağı yıldaki değeri elde edilecek. Bunun için de, masrafın yapıldığı dönemdeki değerinin, ilgili endeksin (yani, DSI) ilgili (yani, katkı payının yapıldığı) dönemdeki değeriyle çarpılacağı ifade edilmiş.
Selected response from:

Cihan Gercek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3by adjusting (the "kesin maliyet bedeli") according to year when contribution fee is calculatedBuray
5 +1by adjusting to the value in the year that the contribution share is calculated
Cihan Gercek
5shall be calculated based on adjusting the annual value of the participation share
Taner Göde
5...is calculated bringing its value to the value of the year when the share would be lculated.
Salih1946
3take revenge for murder one year late (pay back..), in a different wayxxxKRAT


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
by adjusting (the "kesin maliyet bedeli") according to year when contribution fee is calculated


Explanation:
"kesin maliyet bedeli" can be replaced with "definite cost price" and "contribution fee" can be replaced with "participation fee"

Buray
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan: kesin maliyet bedeli = definite cost value & ..according to year in which ....derdim.
9 hrs
  -> Teşekkür ederim

agree  Serkan Doğan: agree with remarks
12 hrs
  -> Teşekkür ederim

neutral  Taner Göde: Sevgili Buray, bir de benim cevabımı incelemeni rica ediyorum.
15 hrs
  -> Tabi ki.

agree  Mansour Pahlevani
17 hrs
  -> Teşekkür ederim.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
shall be calculated based on adjusting the annual value of the participation share


Explanation:
Madde 12 – Önceden inşa edilmiş çok maksatlı depolama ve iletim tesislerinin ortak giderlerinden enerji maksadına isabet eden miktarı, inşa edildikleri yıldaki kesin maliyet bedelinin DSİ inşaat maliyetleri gelir endeksi ile çarpılarak katılma payının hesaplanacağı yıl değerine getirilmesi suretiyle bulunacak bedel üzerinden hesaplanır.

Article 12 – The amount that constitutes the specific part of mutual expenses of previously constructed multipurpose storage and transportation facilities, shall be calculated based on adjusting the annual value of the participation share to be calculated by multiplying the definite cost price of the year that these were constructed with the DSİ construction costs income index.

Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Buray: sanırım asıl mesele Türkçesinden ne anlaşılması gerektiğini çözmek. ben türkçesini farklı yorumlamıştım. Doğrudur ya da yanlıştır diyemem.
20 hrs

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
by adjusting to the value in the year that the contribution share is calculated


Explanation:
Burada endekslemenin nasıl yapılacağı anlatılıyor.
1) Hangi endeks kullanılacak (DSI endeksi);
2) endekste dönem seçimi hangi kritere göre yapılacak (katkı payının hesaplanacağı yıl).
Çünkü burada, masrafın katkı payı temelindeki (yani katkı payı cinsinden) değeri önemli. Yani endeks değeri, bir dönemde yapılmış masrafın, katkı payına göre "düzeltme" nispetininin "ölçüsü" oluyor.

Bir dönemde bir masraf yapılmış ve bu masrafın, katkı payının yapılacağı yıldaki değeri elde edilecek. Bunun için de, masrafın yapıldığı dönemdeki değerinin, ilgili endeksin (yani, DSI) ilgili (yani, katkı payının yapıldığı) dönemdeki değeriyle çarpılacağı ifade edilmiş.


Cihan Gercek
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan: bu da doğru.
3 hrs
  -> :) Teşekkürler... (Aslında sırf alttaki açıklamaya vesile olsun diye İngilizce öneride bulundum.)

405 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
take revenge for murder one year late (pay back..), in a different way


Language variant: Ελληινικά

Explanation:
Εκδίκηση για φόνο ένα χρόνο μετά με άλλο τρόπο


    Reference: http://www.ProZ.com
xxxKRAT
Native speaker of: Creek

496 days   confidence: Answerer confidence 5/5
...is calculated bringing its value to the value of the year when the share would be lculated.


Explanation:
This işs how I'd exprss this due financial jargon required.

--------------------------------------------------
Note added at 496 days (2008-11-05 16:48:25 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

my last or should be corrected to read "calculated", sorry

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 32