KudoZ home » Turkish to English » Law: Taxation & Customs

müstahsil makbuzu

English translation: producer receipt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:müstahsil makbuzu
English translation:producer receipt
Entered by: Serkan Doğan

11:38 Jun 24, 2005
Turkish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
Turkish term or phrase: müstahsil makbuzu
Geçtiği yer:
"Aktarılan doğrudan destek tutarları, kooperatifce veya Birlikce üreticilere gecikmeksizin, en geç 3 iş günü içinde, çiftçi belgesi, müstahsil makbuzu, çeki ve tesellüm makbuzu belgelerine istinaden nakden ödenir."

Sanırım açıklaması da şu:
"Müstahsil Makbuzu:
Birinci ve ikinci sınıf tüccarlar, kazancı basit usulde tespit edilenler, defter tutmak mecburiyetinde olan çiftçiler, gerçek usulde vergiye tabi olmayan çiftçilerden satın aldıkları malların bedelini ödedikleri sırada müstahsil makbuzu düzenlemek zorundadırlar. Çiftçilerin ve nihai tüketicilerin müstahsil makbuzunu almaları zorunludur."

"http://www.ymm.net/vergi/vergirehberi/yeni_baslayan.htm"
Balaban Cerit
Turkey
producer receipt
Explanation:
producer (production) receipt
Selected response from:

Serkan Doğan
Turkey
Grading comment
İkinize de çok teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4producer's receipt
Selcuk Akyuz
4producer receipt
Serkan Doğan


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
müstahsil makbuzu
producer receipt


Explanation:
producer (production) receipt

Serkan Doğan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
İkinize de çok teşekkür ederim.

21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
müstahsil makbuzu
producer's receipt


Explanation:
http://www.vergidegundem.com/files/Ve_guMayis2005.pdf

Failure to Issue and to Receive invoices, expense receipts, independent professional vouchers and producer’s receipts

Fatura, gider pusulası, serbest meslek makbuzu, müstahsil makbuzu verilmemesi ve alınmaması

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 39 mins (2005-06-24 14:17:50 GMT)
--------------------------------------------------

Açıkçası pek içime sinen bir karşılık değil, terimi kendim çevirsem başka bir karşılık arardım ama bazen bazı terimler yerleşmiş olduğu, kabul gördüğü için kullanmak durumunda kalıyoruz.

Selcuk Akyuz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tim Drayton: Gösterilen kaynağa göre doğrudur.
1 hr
  -> Teşekkür ederim

agree  Özden Arıkan
5 hrs
  -> Teşekkür ederim

agree  Faruk Atabeyli: producers' olabilir mi?
8 hrs
  -> neden olmasın efendim, bir "apostrophe" için sizi mi kıracağız :)

agree  dewey
3 days3 hrs
  -> Teşekkür ederim