KudoZ home » Turkish to English » Law (general)

terditli

English translation: Alternative pleading


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:terditli
English translation:Alternative pleading
Entered by: Tim Drayton

09:30 Feb 15, 2007
Turkish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Turkish term or phrase: terditli
Mahkemeye sunulan bir cevap dilekçesinde çıktı:
"Davacının ne istediği belli değildir. Talebi de terditlidir. Davacı muhayyel, mükerrer (ve doğrudan) taleplerde bulunmaktadır."
"Terditli"nin anlamı belli. Örneğin Prof. Dr. Ejder YILMAZ'ın HUKUK SÖZLÜĞÜ'ne göre terditli dava, ... ilk planda ileri sürülen istemin kabul edilmemesi durumunda, incelenmek üzere diğer istemin aynı davada ileri sürüldüğü ... dava çeşidi, yani davacı birisi tutmazsa öbürü belki tutar diye aynı davada birden fazla talepte bulunur.
Acaba İngilizce'de bu kavramın tam karşılığı var mı yoksa dolaylı olarak anlatılması gerekir mi? Şimdilik "(pressıng) alternative claims" olabilir diye düşünüyorum fakat daha iyi bir çevirisi olması gerekir sanırım.
Tim Drayton
Cyprus
Alternative pleading
Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alternative_pleading

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2007-02-20 10:27:12 GMT)
--------------------------------------------------

http://12.170.132.252/default2.asp?selected=2392&bold=||||
Selected response from:

Mehmet Hascan
Ireland
Grading comment
Tam isabetli bir cevap.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ambiguous
Cagdas Karatas
4Alternative pleading
Mehmet Hascan
2rehashed
Özden Arıkan


Discussion entries: 10





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ambiguous


Explanation:
kesin bir hüküm vermeyip, iki tarafa da çekilir anlamındadır

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-02-15 10:37:07 GMT)
--------------------------------------------------

arkadaşlar davanın nev'i ve bağlamı açısından haklı olabilirsiniz ancak burada kast edilenin müphem, belirsiz, kesin olmayan anlamında terdidli talep olduğu gayet açık. Terdidli talebin hemen öncesinde gelen cümleden kabak gibi sırıtıyor. "Ne istediği belli değildir!!!"

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-02-15 11:04:32 GMT)
--------------------------------------------------

htttp://sozluk.sourtimes.org "terdit" yazarak aratırsanız osmanlıca hukuk terimi ve mealini görebilirsiniz.

Cagdas Karatas
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 32

6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
rehashed


Explanation:
bana ingilizcede bu anlama gelen tek bir fiil vardır gibi geliyor, gerçi önce sizin aklınıza gelirdi tabii :-)

rehash, hukuk diline ne kadar uyar bilemiyorum yalnız. bir de aklıma "reiterated in alternative ways" geldi, ama biraz uzun. yine de hepsinde bir belirsizlik kalıyor sanki.

Özden Arıkan
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 26

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
terditli (talep)
Alternative pleading


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alternative_pleading

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2007-02-20 10:27:12 GMT)
--------------------------------------------------

http://12.170.132.252/default2.asp?selected=2392&bold=||||

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 70
Grading comment
Tam isabetli bir cevap.