KudoZ home » Turkish to English » Law (general)

tensip zaptı

English translation: preliminary proceedings record


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:tensip zaptı
English translation:preliminary proceedings record
Entered by: Hakan Sahin

21:26 Mar 30, 2008
Turkish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Turkish term or phrase: tensip zaptı
mahkeme belgesinin başlığı - ingilizce karşılığı ne ayrıca bu belgenin amacı nedir?
TurkishEnglish.com Inc.
United States
preliminary proceeding(s)
Explanation:
tensip zaptı, ya da yeni adiyla "duruşmaya hazırlık tutanağı" dava acildiktan sonra mahkeme tarafindan hazirlanan ve taraflara ya da ucuncu sahislara ilk durusmaya kadar yapilmasi gerekli islemleri duyuran, taraflari durusma gununden haberdar eden bir mahkeme kararidir.

Ornek:
Şemdinli'de 9 Kasım 2005'te Umut Kitabevi'ne yönelik bombalı saldırı düzenledikleri iddia edilen jandarma astsubaylar Ali Kaya, Özcan İldeniz ve PKK itirafçısı Veysel Ateş hakkında açılan davanın tensip (duruşmaya hazırlık) tutanağı tamamlandı.
Mahkeme :
-Kaya, İldeniz ve Ateş'in tutukluluk halinin devamına,
-patlamayı gören tanıkların Şemdinli'de talimatla ifadelerinin alınmasına,
-olay mahallinde "tarafsız" bir kişiye keşif yaptırılarak kroki çizilmesine karar verdi.

Aciklamalar isiginda yabanci hukuklardaki benzer karsiliklar goz onune alindiginda bana en makul gelen "preliminary proceeding(s)" oldu.
Selected response from:

Hakan Sahin
Grading comment
Hatta başlık olarak bence Preliminary Proceedings Record diyebiliriz
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2preliminary proceeding(s)Hakan Sahin
5admission or nonsuit minutes
Salih1946
5writxxxtur2eng
5interlocutory decision
educulus
5conformity report/record/minutes/certificate
aydin kaya
4 +1scheduling order
Tim Drayton


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
conformity report/record/minutes/certificate


Explanation:
uygunluk belgesi

aydin kaya
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
preliminary proceeding(s)


Explanation:
tensip zaptı, ya da yeni adiyla "duruşmaya hazırlık tutanağı" dava acildiktan sonra mahkeme tarafindan hazirlanan ve taraflara ya da ucuncu sahislara ilk durusmaya kadar yapilmasi gerekli islemleri duyuran, taraflari durusma gununden haberdar eden bir mahkeme kararidir.

Ornek:
Şemdinli'de 9 Kasım 2005'te Umut Kitabevi'ne yönelik bombalı saldırı düzenledikleri iddia edilen jandarma astsubaylar Ali Kaya, Özcan İldeniz ve PKK itirafçısı Veysel Ateş hakkında açılan davanın tensip (duruşmaya hazırlık) tutanağı tamamlandı.
Mahkeme :
-Kaya, İldeniz ve Ateş'in tutukluluk halinin devamına,
-patlamayı gören tanıkların Şemdinli'de talimatla ifadelerinin alınmasına,
-olay mahallinde "tarafsız" bir kişiye keşif yaptırılarak kroki çizilmesine karar verdi.

Aciklamalar isiginda yabanci hukuklardaki benzer karsiliklar goz onune alindiginda bana en makul gelen "preliminary proceeding(s)" oldu.

Hakan Sahin
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Hatta başlık olarak bence Preliminary Proceedings Record diyebiliriz

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan: Sen de sağol Hakan. :-)
8 hrs
  -> tesekkurler Irlandali ;)

agree  ozan karakış
9 hrs
  -> tesekkurler

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
interlocutory decision


Explanation:
esas yargılama sürecinde yargıcın ihtiyacını duyduğu birtakım eksiklerin tamamlanmasına yönelik verilen kararlar türünden...

educulus
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 28

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
scheduling order


Explanation:
I agree with Hakan Sahin's description, but I have always known this as a "scheduling order":

http://www.tlsc.org/prose3.html

Tim Drayton
Cyprus
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 236

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxtur2eng: Scheduling means setting deadlines/milestones. No sense in this case, Tim
8 mins

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
writ


Explanation:
http://haber.torpil.com/giris/9876/kapatma-davasinda-surec-y...

Law. a. a formal order under seal, issued in the name of a sovereign, government, court, or other competent authority, enjoining the officer or other person to whom it is issued or addressed to do or refrain from some specified act.

Kolay gelsin

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2008-03-31 09:00:15 GMT)
--------------------------------------------------

mahkeme tarafından düzenlenen ve ilgili tarafa savunması/delil sunması / bir şahsın tutuklanması / salıverilmesi vbç konularda çıkarılan emir/celptir.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2008-03-31 09:03:19 GMT)
--------------------------------------------------

Örnek 2:
Eksiklik yoksa 'tensip tutanağı' hazırlanacak

Anayasa Mahkemesi Heyeti, raportörün ilk inceleme raporundan sonra başvuruda bir eksiklik olup olmadığına bakacak. Herhangi bir eksiklik bulunmazsa 'tensip tutanağı' hazırlanacak.

Bu tutanakta kapatma davası sürecinde izlenecek yöntem belirlenecek. Bu yöntem ile birlikte iddianame, ön savunmanın verilmesi için DTP'ye gönderilecek.

Burada da dosya henüz "preliminary proceedings" aşamasında olduğu ve "writ" çıkarılacağından söz ediyor.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-03-31 13:43:26 GMT)
--------------------------------------------------

SCHEDULING ORDER is a part of the preliminary proceeding

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-03-31 13:46:55 GMT)
--------------------------------------------------

No scheduling takes place here as:

Ornek:
Şemdinli'de 9 Kasım 2005'te Umut Kitabevi'ne yönelik bombalı saldırı düzenledikleri iddia edilen jandarma astsubaylar Ali Kaya, Özcan İldeniz ve PKK itirafçısı Veysel Ateş hakkında açılan davanın tensip (duruşmaya hazırlık) tutanağı tamamlandı.
Mahkeme :
-Kaya, İldeniz ve Ateş'in tutukluluk halinin devamına,
-patlamayı gören tanıkların Şemdinli'de talimatla ifadelerinin alınmasına,
-olay mahallinde "tarafsız" bir kişiye keşif yaptırılarak kroki çizilmesine karar verdi.



xxxtur2eng
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hakan Sahin: Aslinda cevabiniz kafami baya karistirdi. Fakat dusununce "writ" in aslinda tensip zaptindan sonra ilgili makamlara yazilan yazilar olduguna hukmettim. Yani bir tensip zapti duzenlenir ve buna binaen de ilgili makamlara ayrica yazilar(writ) yazilir.
14 hrs

276 days   confidence: Answerer confidence 5/5
admission or nonsuit minutes


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 112