KudoZ home » Turkish to English » Law (general)

Tutuklu İş

English translation: detainee involved


21:17 Apr 1, 2008
Turkish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Turkish term or phrase: Tutuklu İş
Evrak'ın başında bulunan bir ifade.
TurkishEnglish.com Inc.
United States
English translation:detainee involved
Explanation:
Özel bir karşılığı olduğunu sanmıyorum.

Detaylı Türkçe açıklaması:
Şüphelinin tutuklu olması hâlinde; soruşturma evrakına ilişkin dosyanın üzerine dikkat çekici bir şekilde kırmızı kalemle "TUTUKLU-İŞ" ibaresinin yazılması, sür'atle soruşturmanın tamamlanmasına gayret edilmesi, lehe ve aleyhe olan tüm deliller hemen toplanıp evrak tekemmül ettirildikten sonra iddianamenin düzenlenmesi, iddianamenin sağ üst köşesine "TUTUKLU-İŞ" ibaresinin yazılması, kişi özgürlüğü söz konusu olduğundan, soruşturmalarda tutuklu işlere öncelikle bakılması ve kanunî sürelere titizlikle uyulması, tutukluluk hâlinin devam edip etmeyeceği hususunda gerekli incelemelerin de 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 108'inci maddesi hükmü göz önünde bulundurulmak suretiyle kanunî süreler içinde gerçekleştirilmesi sağlanarak, mağduriyetlere yol açılmaması...

http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/26661.html
Selected response from:

Cagdas Karatas
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5detainee employment
Salih1946
5arrested persons involvedTubiti
5 -1Person under arrest
educulus
5 -1Detainee Herebyxxxgulakbelen
3 +1detainee involved
Cagdas Karatas


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
detainee involved


Explanation:
Özel bir karşılığı olduğunu sanmıyorum.

Detaylı Türkçe açıklaması:
Şüphelinin tutuklu olması hâlinde; soruşturma evrakına ilişkin dosyanın üzerine dikkat çekici bir şekilde kırmızı kalemle "TUTUKLU-İŞ" ibaresinin yazılması, sür'atle soruşturmanın tamamlanmasına gayret edilmesi, lehe ve aleyhe olan tüm deliller hemen toplanıp evrak tekemmül ettirildikten sonra iddianamenin düzenlenmesi, iddianamenin sağ üst köşesine "TUTUKLU-İŞ" ibaresinin yazılması, kişi özgürlüğü söz konusu olduğundan, soruşturmalarda tutuklu işlere öncelikle bakılması ve kanunî sürelere titizlikle uyulması, tutukluluk hâlinin devam edip etmeyeceği hususunda gerekli incelemelerin de 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 108'inci maddesi hükmü göz önünde bulundurulmak suretiyle kanunî süreler içinde gerçekleştirilmesi sağlanarak, mağduriyetlere yol açılmaması...

http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/26661.html

Cagdas Karatas
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxDogan KBK
18 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  Guetta
729 days

disagree  Salih1946: Sadece anlam olarak değil sondaki fiilin isim olması gerektiğinden (yani "involment"grekir)
732 days

42 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Detainee Hereby


Explanation:
işbu belge ile tutuklu bulunmuştur anlamındadır

xxxgulakbelen
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tubiti: bu dosyada tutuklu şahıslar var anlamındadır
112 days

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Person under arrest


Explanation:
Ben yıllardır adli işlerde bu ibareyi kullanageldim.

educulus
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tubiti: dediğiniz tutuklu kişi demek, tutuklu iş, tutuklu kişi içeren iş anlamında
112 days

112 days   confidence: Answerer confidence 5/5
arrested persons involved


Explanation:
bu dosyada tutuklu kişiler söz konusudur anlamında. iddianamelerin başında yazar. tutuklu, arrested person ya da person under arrest olarak geçer.bu nedenle, cevap involves arrested persons ya da arrested persons involved olmalıdır.

Tubiti
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

274 days   confidence: Answerer confidence 5/5
detainee employment


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 112