KudoZ home » Turkish to English » Management

gereksiz kullanım maliyeti

English translation: costs arising from unnecessary usage


23:00 Jul 9, 2008
Turkish to English translations [PRO]
Marketing - Management
Turkish term or phrase: gereksiz kullanım maliyeti
merhabalar, konu toplam kalite yönetimi. ben abuse cost dedim ancak emin değilim. önerileriniz için teşekkürler
fallenangel
Turkey
English translation:costs arising from unnecessary usage
Explanation:
Biraz "doğal ve akıcı" bir karşılık istiyorsanız bunu kullanmanızı öneririm.

Saygılar,

Robert Johnson
Selected response from:

TurkishEnglish.com Inc.
United States
Grading comment
teşekkürler :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5costs arising from unnecessary usageTurkishEnglish.com Inc.
5 +1wasteful usage cost
Ilhan Gadis
5inssential usage cost
Salih1946
4 +1cost of extravagant use
Cagdas Karatas
5overutilizationAli Bayraktar
4costs due to unjustified usage
Özden Arıkan
3idle usage cost
chevirmen


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
costs arising from unnecessary usage


Explanation:
Biraz "doğal ve akıcı" bir karşılık istiyorsanız bunu kullanmanızı öneririm.

Saygılar,

Robert Johnson

TurkishEnglish.com Inc.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
teşekkürler :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan
1 hr

agree  Sukran Ileri: unnecessary usage costs da denebilir
9 hrs

agree  Ali Yildirim BA DipTransIoLET MCIL AITI
9 hrs

agree  ozan karakış: unnecessary usage costs
1 day9 hrs

agree  Mehmet Hascan
3 days7 mins

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
idle usage cost


Explanation:
cost for (of) idle usage

Example sentence(s):
  • The Inquiry acknowledges the legitimacy of Telecom's concern but believes that there are low-cost technical ways of terminating idle usage.

    Reference: http://www.teleinquiry.govt.nz/reports/draft/draft-09.html
chevirmen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Özden Arıkan: idle, gereksizden çok rölanti anlamına gelmez mi?
48 mins
  -> Yorum yapabiliriz sanırım. http://www.tureng.com/search/gereksiz

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
costs due to unjustified usage


Explanation:
"Gereksiz" ile kastedilenin, açılmayan telefonu on kere çaldırmaktaki gibi gereksiz değil de, mesela ortada yangın yokken yangın alarmını çalıştırmaktaki gibi gereksiz olduğunu varsayıyorum tabii. Bunu da, siz kendi önerinizde "abuse" dediğiniz için böyle varsaydım. Yine de kullanılan şeyin ne olduğunu belirtmeniz (yani daha geniş bağlam) faydalı olur.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-07-10 00:48:29 GMT)
--------------------------------------------------

Öyleyse, yaptığınız açıklamadan, ortada "abuse" düşündürecek bir şey olmadığını anlıyorum ben, yanılıyor muyum? Yani bu, suyu boşa akıtmak gibi bir şey. Daha doğrusu, mesela bir makineyi, kullanılmadığı halde saatlerce boşuna çalıştırmak gibi, yani yıpranmayı hızlandıracak olan bir şey. Bu durumda "unjustified" da fazla olabilir. Ben en iyisi Robert'a agree vereyim ;-)

Özden Arıkan
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Özden Hanım, genel olarak ürün ve hizmet kavramlarından bahsediliyor. Her türlü ürüne tekabül edebilir, varsayımınız doğrudur. Ürünün değerini belirlerken gereksiz kullanımının neye mal olduğunun bilinmesi gereklidir gibi bir cümlede geçiyor.


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
overutilization


Explanation:
http://www.wordreference.com/definition/overutilization

exploitation to the point of diminishing returns

yada

overuse

Ali Bayraktar
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
wasteful usage cost


Explanation:

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q="wasteful use" reso...

Ayrıca bu uygun değilse "frivolous usage cost" kullanılabilir.

"Futile usage" ise (sanırım) başka anlamlara da gelebileceği için çok doğru olmaz.

Ilhan Gadis
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde: "waste" sözcüğünün kullanılması gerektiğini düşünüyorum.
47 mins
  -> Teşekkür ederim.

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cost of extravagant use


Explanation:
Kendim ürettim ancak burada gereksiz için extravagant kullanımında ısrarlıyım.

Cagdas Karatas
Turkey
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan: extravagant'ı ben de beğendim, burada kastedileni karşılayan kavram bu olabilir, soruyu soranın elinde bunu değerlendirmek için daha fazla veri var tabii
2 hrs
  -> Teşekkür ederim, Özden.

173 days   confidence: Answerer confidence 5/5
inssential usage cost


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish