KudoZ home » Turkish to English » Manufacturing

sayalamak

English translation: sizing


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:sayalamak
English translation:sizing
Entered by: Özden Arıkan

12:59 Aug 12, 2004
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing / tanning
Turkish term or phrase: sayalamak
yıllık 100.000 m² ve üzeri kapasiteli mermer kesme, işleme ve sayalama tesisleri,
shenay kharatekin
Turkey
polishing
Explanation:
Sayalama; burada "polishing" olsa gerek.
"Saya", esasında deri terimidir.
Selected response from:

Adil Sönmez
Grading comment
gayet makul geldi, aklıma yatıı
teşekkürler

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4sizing
Selçuk Budak
2 +2keserek bloklara ayırmak
Nazim Aziz Gokdemir
1polishingAdil Sönmez


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
polishing


Explanation:
Sayalama; burada "polishing" olsa gerek.
"Saya", esasında deri terimidir.

Adil Sönmez
Works in field
PRO pts in category: 4
Grading comment
gayet makul geldi, aklıma yatıı
teşekkürler

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
keserek bloklara ayırmak


Explanation:
Tahmindir, ona göre. "Devrilen mermer kütle eldeki ölçülere göre sayalama makinaları yardımı ile ebatlara ayrılmakta ve buradan fabrikalara taşınmaktadır." (bkz. URL 1)

Sorulan metin: URL 2

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 45 mins (2004-08-12 16:45:48 GMT)
--------------------------------------------------

Ama \"sayalama\" özünde \"kesme\"yse neden kesme ve sayalama için farklı makina/terim kullanılıyor, orası muamma... Bulabildiğim tek madencilik sözlüğünde (http://www.platin.s5.com/sozluk/) bu terim yok.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 52 mins (2004-08-12 16:52:20 GMT)
--------------------------------------------------

EBATLAMAK

Bu sefer oldu galiba:

BLOK EBATLAMA MAKİNESİ - SAYALAMA
http://www.stonetr.com/firma_karti.asp?FIRMANO=4767

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 1 min (2004-08-12 17:01:25 GMT)
--------------------------------------------------

Aklım İngilizceden İngilizceye Kudoz\'da kaldı.... Çeviri istiyorsunuz değil mi? :-) Sorduğunuz terimle ilgili makinalar: sizing machines, cutting machines...
http://www.findstone.com/sp/sp0005-tr.htm

Yani son cevap: Cutting ve/veya Sizing

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 6 mins (2004-08-12 17:06:01 GMT)
--------------------------------------------------

Devamla:
stone cutting machine
block cutting machine
block extracting machine
cutting machines for extracting blocks from quarry

http://www.findstone.com/qmac.htm


    Reference: http://www.toraks.org.tr/journal/text.php3?id=220
    Reference: http://www.izmircevre.gov.tr/yayinayrinti.asp?div=247&did=28
Nazim Aziz Gokdemir
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nilgün Bayram: sizing olsa gerek.
3 hrs
  -> Teşekkürler.

agree  Selcuk Akyuz: sizing
6 hrs
  -> Hep birlikte aynı yere varıyoruz... :-)

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
sizing


Explanation:
Nazim Arkadaşın verdiği linkteki açıklamadan da anlaşılacağı üzere, bu bir ebatlarına ayırma tesisidir.

Bunun karşılığı = sizing facility'dir.




--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 15 mins (2004-08-12 17:15:38 GMT)
--------------------------------------------------

google\'da \"sizing machine\" & marble
diye bir arama ya da \"block sizing\" ve daha sonra \"blok sayalama\" diye bir arama, bu konuda yeterince aydınlatıcı olacaktır

Selçuk Budak
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nazim Aziz Gokdemir: ilk agree de benden olsun :-) Aziz
12 mins
  -> cevap verirken, sizin sonraki notlarınızı görmemiştim. Yoksa "sizing" diyerek size "agree" diyeceğimden emin olun :)

agree  Nilgün Bayram
2 hrs

agree  Serkan Doğan
2 hrs

agree  Nizamettin Yigit
5 hrs