KudoZ home » Turkish to English » Mechanics / Mech Engineering

çelik çekme

English translation: steel extrusion


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:çelik çekme
English translation:steel extrusion
Entered by: Özden Arıkan

08:07 Feb 21, 2006
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / metal working
Turkish term or phrase: çelik çekme
Üretilecek olan tee "çelik çekme" ve dikişsiz olarak yapılacaktır.

dikişsiz SEAMLESS ama çelik çekme teriminin ingilizce tam karşılığı nedir? ilgilenen herkese teşekkürler.
Ironia Wellborn
Turkey
steel extrusion
Explanation:
or simply "extrusion"
Selected response from:

Selçuk Budak
Grading comment
Tesekkurler Selcuk. Bu aradigim cevapti.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5steel stamped veya steel forgedEnder Batur
4 +1steel extrusion
Selçuk Budak


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
çelik çekme
steel extrusion


Explanation:
or simply "extrusion"


Selçuk Budak
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tesekkurler Selcuk. Bu aradigim cevapti.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sebla Ronayne
23 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
çelik çekme
steel stamped veya steel forged


Explanation:
T-parca 'cekme' uretilemez, cunku T seklindedir. Boru, tel veya profil gibi simetrik kesitli parcalar extrusion yontemiyle uretilebilir. T parca kucuk capliysa stamping veya forging islemiyle dikissiz uretilir. Turkce metni yazan yanlis terim kullanmis, tercumesinin de yanlis olmasi gerekmez.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-21 09:34:59 GMT)
--------------------------------------------------

Tabii, bir de dokum yoluyla uretilebilir ama ancak dusuk basincli hatlarda kullanilmak uzere. Metinde celik cekme tabiri kullanildigina gore stamped veya forged denmek istendigini zannediyorum. Yoksa celik dokum - cast steel derdi(?).

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-02-21 13:45:13 GMT)
--------------------------------------------------

Borudan T-parca kaynak dikissiz nasil uretilecek?

Ender Batur
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Sen de cok yardimci oldun. Tesekkurler. Soguk sekillendirici (cold forming) T makinalari ile uretiliyor.