KudoZ home » Turkish to English » Medical (general)

Biyoloji İhtisas Dairesi

English translation: Biology Specialization Department


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:Biyoloji İhtisas Dairesi
English translation:Biology Specialization Department
Entered by: Alp Berker

18:54 Aug 9, 2006
Turkish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Turkish term or phrase: Biyoloji İhtisas Dairesi
Otopsi Raporundan. Cumlede: DNA tiplenmasi, Biyoloji Ihtisas Dairesine gonderildi.
Alp Berker
United States
Biology Specialization Department
Explanation:
Alternatif olarak Department of Biology Specialization
İfadenin tam karşılığı olduğunu sanmıyorum ama bu şekilde
çevrilebilir sanırım.
Selected response from:

arzud
Turkey
Grading comment
Herkesin yardimi icin tesekkurler :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3(Forensic) Biological Expertise Desk
Eralp Tuna
5Department of Biological Specialization
Salih1946
4Biology Specialization Bureau
Nizamettin Yigit
3 +1Biology Specialization Department
arzud
1Department of Biological Sciences
Alev Ellington


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Biyoloji Ihtisas Dairesi
Biology Specialization Department


Explanation:
Alternatif olarak Department of Biology Specialization
İfadenin tam karşılığı olduğunu sanmıyorum ama bu şekilde
çevrilebilir sanırım.

arzud
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Herkesin yardimi icin tesekkurler :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan
1 day18 hrs
  -> teşekkürler

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Biyoloji Ihtisas Dairesi
Department of Biological Sciences


Explanation:
Bu bolumde incelenen konulardan ucu asagida verilmis. Eger elinizdeki metin asagidaki hususlari iceriyorsa bu ceviri dogru olabilir.

1. DNA testing
2. Genetic Analysis of the DNA Damage Response
3. Cell-biological problems

Basarilar.


Alev Ellington
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Biyoloji Ihtisas Dairesi
Biology Specialization Bureau


Explanation:
Bu bir birim. Adli Tıp Kurum Başkanlığının alt birimlerinden birisi.
Bu kurum Adalet Bakanlığı teşkilatında, genel Müdürlüğün bir altı düzeyinde bir kurum.

Diğer ihtisas daireleri burada.
http://www.atk.gov.tr/ihtdaire.swf

http://www.adalet.gov.tr/idarisema/teskilat.htm
adalet bakanlığı içindeki konumu burada.

Adli Tıp Kurumunun diğer birimleri
http://www.atk.gov.tr/teskilatsema.swf

ABD de kurum Ya Polis teşilatı içinde, ya da Deparment of Public safety içinde olduğu için yapısı ve de isimleri biraz farklı sanırım.

Eğer kurum ismini Department/bureau olarak kullanacak olduğunuzda
ihtisas dairesini "unit" ile ifade etmeniz de mümkün.
biraz karışık oldu ama... Sizin içinden çıkacağınızdan eminim.
Yeni baştan bakıp yazmaya hal ve mecal yok :)

Nizamettin Yigit
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Biyoloji Ihtisas Dairesi
(Forensic) Biological Expertise Desk


Explanation:
Biyoloji Ihtisas Dairesi, Adli Tıp Kurumuna bağlı. Görevi – doku, leke vb incelemeler, kimliklendirme, babalık araştırmaları vs.
Yani ihtisas bir tür bilirkişi görevi anlamında kullanılmış, expertise desek daha iyi olur kanısındayım, adli tıbba bağlı olduğunu göstermek için de başa forensic eklenebilir...

Bu da, Adli Tıp Kanununda nasıl tanımladığı...

Biyoloji İhtisas Dairesinin görevleri:(Değ: Kanun No:4810 RG: 25.2.2003/25031)
Madde 20 - Biyoloji İhtisas Dairesi, mahkemeler ile hâkimlikler ve savcılıklar tarafından gönderilen her türlü biyolojik örnek ve biyolojik örnek taşıması muhtemel materyalin mikrobiyoljik, hematolojik, serolojik ve genetik yönden incelemelerini yapar ve sonucunu bir raporla tespit eder.



    Reference: http://www.tr.net/saglik/adli_tip_1.shtml
    Reference: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&d...
Eralp Tuna
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan: alıntıladığınız madde 20 doğrultusunda "expertise" en yerinde karşılık bence de
5 hrs

neutral  accredited: verdiğiniz linkler pek yararlı görünmedi bana, birisi bizden, diğerinin orijinali Rusça. Bence zorlama tabirler kullanılmamalı.
12 hrs

agree  Kenan Atalay
14 hrs

agree  B. Ozpolat: Eğer orjinal metin adli tıp ile ilgili ise önerilen çevirilerden en doğrusu bence bu.
552 days

851 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Department of Biological Specialization


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20