KudoZ home » Turkish to English » Medical (general)

intratrakeal surfaktan

English translation: intratracheal surfactant


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:intratrakeal surfaktan
English translation:intratracheal surfactant
Entered by: Özden Arıkan

07:12 Dec 8, 2004
Turkish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Turkish term or phrase: intratrakeal surfaktan
Yeni doğan yoğun bakım ünitesinde erken doğan preterm bebeklere mekanik ventilatör ile ileri solunum desteği ve intratrakeal surfaktan uygulanmaktadır.
stra
Intratracheal surfactant
Explanation:
Akcigerlerde alveollerde normalde bulunan bir madde.
Selected response from:

Aydin Yulug
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8Intratracheal surfactant
Aydin Yulug
5intratrakeal surfaktanAdil Sönmez


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
Intratracheal surfactant


Explanation:
Akcigerlerde alveollerde normalde bulunan bir madde.


    www.anesthesia-analgesia.org/ cgi/content/abstract/72/5/589
Aydin Yulug
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Teşekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964
3 mins

agree  Ebru Inhan
13 mins

agree  Azra Obalı (Akifgil)
52 mins

agree  Serkan Doğan
55 mins

agree  senin
1 hr

agree  shenay kharatekin: nerelerdesinin Aydın Bey, sayfaalr dolusu tıbbi çevirilerim var, size müsaitseniz sorularım olacak
1 hr

agree  Nilgün Bayram
2 hrs

agree  Nizamettin Yigit: Aydin bey geldigi gun tonla soru geldi.... Daha gorunur mu?...:) Sayfalar dolusu soruyu mahkemede bile sormuyorlar artik....:)
17 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
intratrakeal surfaktan


Explanation:
Nefes borusu içinde erimiş bulunan ve sıvı yüzey gerilimini azaltan madde

SÖZCÜK ANLAMLARI:

Intratracheal => 1) nefes borusu içinde. 2) Nefes borusu aracılığı ile yapılan; nefes borusundan geçirilen

Kaynak: Açıklamalı Tıp Terimleri Sözlüğü, Prof. Dr. Utkan Kocatürk

Surfactant => bir sıvının yüz gerilmesini azaltan madde

Kaynak: Redhouse

Surfactant => yüzey aktif maddesi, yüzey etkin özdek

Kaynak: Teknik Terimler Sözlüğü İngilizce – Türkçe, Nuri Özbalkan

Surfactant => a substance capable of reducing the surface tension of a liquid in which it is dissolved

Kaynak: http://public.onelook.com/cgi-bin/cgiwrap/bware/dofindp.cgi



Adil Sönmez

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Serkan Doğan: Adil bey, İngilizcesi isteniyor
20 mins