KudoZ home » Turkish to English » Other

İller Bankası

English translation: Bank of Provinces


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:İller Bankasi
English translation:Bank of Provinces

03:12 May 9, 2002
Turkish to English translations [PRO]
/ governmental term
Turkish term or phrase: İller Bankası
Ben sıradan kullanıcı için bir el kitabı hazırlıyorum. Bu ismi olduğu gibi kullanacağım ancak yanına çevirisini yazacağım. doğrudan çevirisinin anlamsız olacağını düşündüm. İngilizcede bu kurumu açıklayabilecek bir kuruluş ismi var mı? Yoksa sizce parantez içi açıklaması ne biçimde verilebilir? yardımcı olabilirseniz sevinirim.

deniz
dgundogdu
Turkey
Local Governments Fund
Explanation:
Iller bankasi yapi itibariyle bir bankadan ziyade fon gibi calisir. Yerel İdarelerin ortak fonu konumundadır.
Iyi calismalar.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 05:37:26 (GMT)
--------------------------------------------------

yurtdisinda yerel idarelerin desteklenmesi icin olusturulan \"local government fund\" ifadesine bir cok sayfada rastlayabilirsiniz. Ancak bunlar ferdi bazda olusturulur. Dolayısıyla Turkiye orneginde cogul kullanilmasinda yarar var
Selected response from:

erhan ucgun
Grading comment
Teşekkür ederim. Karşılığı olarak "Bank of Provinces"i
kullandim cunku gercekten de resmi sitesinde kulanilan
ingilizce karsiligi o. Asagidaki aciklamayi kullanmistim:
Bank of Provinces; State Owned Development and Investment Bank

ancak sizin veridiginiz tanim ek aciklama olarak daha uygun sanirim.

Çok teşekkür ederim

deniz
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Local Governments Funderhan ucgun
4 +3Bank of ProvincesUmit Altug
4 +2Bank for Local AdministrationsOmer Esener


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Bank for Local Administrations


Explanation:
Iller Bankasi yerel yonetimlerle iliskili oldugundan sanirim bu ceviri en uygunu olabilir. "Bank for Municipalities" veya "Municipalites Bank" seklinde bir parantez ici aciklama da kullanilabilir.

Omer Esener
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Umit Altug: "Local Administrations" olarak kullanılması "Municipalities"den daha uygun.
16 mins

disagree  erhan ucgun: asagidaki aciklamayi okuyunuz
2 hrs

agree  1964: Bence bu doğur olmakla birlikte kurumun kendi kendini sunduğu isim kullanılsa daha iyi olabilir (Ümit Beyin önerisi)
2 hrs

neutral  Emine Fougner: Municipalicites daha uygun gorunuyor. Administration mesela okullar icinde kullanilabiliyor-okul yonetime gibi. Ancak municipality ise il yonetimi ile ilgili.
3 hrs

agree  shenay kharatekin: www.zargan.com
18 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Bank of Provinces


Explanation:
İller Bankası birçok resmi kurumun ve Türkiye ile ilgili faalieytte bulunan uluslararası kuruluşun İngilizce yayınında "Bank of Provinces" olarak çevrildi. Ama İngilizcede açıklayıcı olması bakımından Ömer Bey'in önerdiği "Bank for Local Administrations" daha iyi. "Bank of Provinces" yaygın kulanılan isim olsa da, bu kadar anlaşılır değil. İller derken burada kastedilen İl Yönetimleri ve Yerel Yönetimler.


    Reference: http://www.dsi.gov.tr/emwis/topics/instit.htm
    Reference: http://www.dpt.gov.tr/dptweb/ekutup98/project/table2.html
Umit Altug
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 140

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  erhan ucgun: asagidaki aciklamayi okuyunuz
1 hr

agree  1964
2 hrs

agree  Emine Fougner
3 hrs

agree  AZRA AKARTUNA
8 hrs

agree  shenay kharatekin: olabilir
97 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Local Governments Fund


Explanation:
Iller bankasi yapi itibariyle bir bankadan ziyade fon gibi calisir. Yerel İdarelerin ortak fonu konumundadır.
Iyi calismalar.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 05:37:26 (GMT)
--------------------------------------------------

yurtdisinda yerel idarelerin desteklenmesi icin olusturulan \"local government fund\" ifadesine bir cok sayfada rastlayabilirsiniz. Ancak bunlar ferdi bazda olusturulur. Dolayısıyla Turkiye orneginde cogul kullanilmasinda yarar var

erhan ucgun
PRO pts in pair: 174
Grading comment
Teşekkür ederim. Karşılığı olarak "Bank of Provinces"i
kullandim cunku gercekten de resmi sitesinde kulanilan
ingilizce karsiligi o. Asagidaki aciklamayi kullanmistim:
Bank of Provinces; State Owned Development and Investment Bank

ancak sizin veridiginiz tanim ek aciklama olarak daha uygun sanirim.

Çok teşekkür ederim

deniz

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Doğru olabilir ama bu ancak güzel bir yorum olur, kullanımda olanı (REsim Belgeler geçmiş) Tercih etmeli Iller Bank ve Bank of Provinces
46 mins
  -> İyi de resmi daire tercümelerinin ihaleyle yaptirildigini unutuyormusuz gibi geldi bana

agree  Nezih Doğu: İller Bankası bir fon ve "Local Governments Fund" da bankanın işlevini en doğru ifade edeni bence.
1 hr
  -> tesekkurler

agree  Emine Fougner
1 hr