KudoZ home » Turkish to English » Other

gözler önüne sermek

English translation: reveal/unveil


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:gözler önüne sermek
English translation:reveal/unveil
Entered by: Umit Altug

06:42 Jun 6, 2002
Turkish to English translations [Non-PRO]
/ turizm
Turkish term or phrase: gözler önüne sermek
Kayseri'deki kümbetler arasında en görkemli olanı Döner Kümbet dönemin süsleme sanatını gözler önüne seriyor.

burada da güzel bir ingilizce deyim arıyorum. tekrar teşekkürler
sevinc altincekic
reveal veya unveil
Explanation:
iki öneri de benden, gerçi unveil biraz gizleneni açmak gibi ama ..
Selected response from:

Alev İlkiz
Grading comment
en çok bunu sevdim:) teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4reveal veya unveilAlev İlkiz
5 +2exposesfrentur
4 +2display - parade
murat karahan
4 +1exhibit
JulieVural
4to bring it into the public domaindunya
5 -1Döner Kümbet "visualizes" ornamental art of that period for our eyesMelike Cakirer
1 -1demonstrateerhan ucgun


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
to bring it into the public domain


Explanation:
to expose or reveal it to the public, to lift the veil of secrecy or wonder...

dunya
United States

10 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
demonstrate


Explanation:
ben olsaydım bunu kullanırdım. Kolay gelsin

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-07 16:29:41 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

. REVEAL may apply to supernatural or inspired revelation of truths beyond the range of ordinary human vision or reason <divine will as revealed in sacred writings

BEN DEMİYORUM MERRIAM WEBSTER DIYOR

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-07 16:31:06 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

1 : to show clearly
2 a : to prove or make clear by reasoning or evidence b : to illustrate and explain especially with many examples

BUNU DA MERRIAM WEBSTER DIYOR

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-07 16:31:55 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Pardon bunu DEMONSTRATE için diyor

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-07 16:34:20 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Pardon bunu DEMONSTRATE için diyor

erhan ucgun
PRO pts in pair: 174

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  tc1960: dogru karsilik "reveal"
13 hrs
  -> dönemin susleme sanatinin nesi gizli de neyi reveal edeceksiniz anlamadım

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
display - parade


Explanation:
iki öneri

murat karahan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 65

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gaye Terzioglu-Booth
3 hrs
  -> tesekkurler

agree  1964
12 hrs
  -> teşekkürler

neutral  tc1960: "display" tam anlami vermiyor bence
13 hrs
  -> :oP

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
exposes


Explanation:
bunun yerine disclose da diyebiliriz

frentur
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gaye Terzioglu-Booth: I like expose or display
1 hr

agree  b_gai
12 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
reveal veya unveil


Explanation:
iki öneri de benden, gerçi unveil biraz gizleneni açmak gibi ama ..

Alev İlkiz
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 15
Grading comment
en çok bunu sevdim:) teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Omer Esener
2 hrs

agree  murat karahan: unveil dediginiz gibi ama sonucta gozler onune sermekde de gizleneni acmak anlami var
3 hrs

agree  AZRA AKARTUNA
4 hrs

agree  Gaye Terzioglu-Booth: Reveal - nice!
4 hrs

agree  tc1960: reveal gayet guzel ama unveil buraya uygun degil
10 hrs

disagree  erhan ucgun: yapmayın, ortada gizli birsey yok allah askina, daha once emniyet mudurunu komser yardımcısı yaptınız cikti :((((
1 day6 hrs
  -> Emniyet müdürü? Komiser yardımcısı? Birileriyle karıştırıyorsunuz ama anlayamadım. Niye bu kadar tepki gösterdiğinizi ise hiç anlayamadım.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
exhibit


Explanation:
or'display' would also work.

JulieVural
Turkey
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964
7 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Döner Kümbet "visualizes" ornamental art of that period for our eyes


Explanation:
Aslında bana göre "visualize" yeterli
"for our eyes" is extra

Başarılar

Melike Cakirer
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  tc1960: "visualize" terimi bu burgu icin uygun degil bence
5 hrs

neutral  shenay kharatekin: to lay out into the public
20 days